معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: وزارت جهاد کشاورزی، مکلف شده که آمار جوجه‌ریزی را به ۱۲۵ میلیون قطعه افزایش دهد که امیدواریم تا آخر این ماه، این گوشت وارد بازار شود.
کد خبر: ۱۱۹۰۵۰۲
قیمت مرغ و لبنیات تا پایان ماه ساماندهی می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم ، عباس تابش عصر امروز در بازدید از بازار خرم‌آباد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما برای ساماندهی حوزه گوشت پروتئینی نشست های مختلفی داشتیم و براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی، مکلف شده که آمار جوجه‌ریزی را به 125 میلیون قطعه افزایش دهد که امیدواریم تا آخر این ماه، این گوشت وارد بازار شود.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده مرغ هم تا اعلام بعدی قیمت، تعیین شده، افزود: برای مرغ، قیمت 9 هزار و 800 تومان به عنوان مبدأ و مبنا در نظر گرفته شده که قاعدتاً از این به بعد، رصد مرغ و محصولات پروتئینی و 25 کالایی که مشمو ل قیمت‌گذاری هستند انجام می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت با اشاره به ضرورت تمکین دامداران و مرغداران ، از قیمت مصوب، عنوان کرد: مرغ و محصولات لبنی باید با احتساب سود قانونی به دست مصرف کننده برسد که امیدواریم این ساماندهی تا پایان این ماه، انجام شود.

وی در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر «افزایش نرخ نهاده‌ها سبب افزایش قیمت مرغ شده است»، خاطرنشان کرد: ما در کشور نهاده‌های آزاد نداریم و همه نهاده‌ها براساس ارز رسمی وارد کشور می‌شود، وزارت و سازمان جهاد کشاورزی باید رصد کنند تا مشخص شود که قضیه این نهاده‌های آزاد چیست، ما هم بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه میزان تولید باید به اندازه نیاز باشد، تصریح کرد: اگر تولید به اندازه داشته باشیم، عرضه نیز با همان قیمت مصوبه انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها