توزیع نشاء گیاهان دارویی و خوراکی برای کشت در 30 هکتار از مراتع چهارمحال وبختیاری آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۸۵۶۸
آغاز توزیع نشاء گیاهان دارویی در چهارمحال وبختیاری

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در این طرح گیاهان دارویی و خوراکی از جمله کلوس، آنغوزه و آویشن کشت می شود.

فرامرز مردانی از اختصاص بیش از 1.3 میلیارد ریال برای نخستین بار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: 3 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات متوازن استانی برای خرید نشاء گیاهان دارویی اختصاص یافت.

به گفته وی کاشت گیاهان دارویی و خوراکی با هدف ترویج کشت این گیاهان بین بهره برداران از مرتع، ایجاد اشتغال و درآمد برای بهره برداران و توسعه و احیاء سطح زیرکشت گیاهان دارویی و خوراکی اجرا می شود.

رئیس اداره مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: بهره برداران از مراتع 2 سال پس از کاشت نشاء آویشن و گیاه آنغوذه و5 سال پس از کاشت نشاء کلوس می توانند برداشت محصول داشته باشند.

مردانی همچنین از توزیع اعتباری بیش از 470 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای خرید هزار تن کود و کودپاشی 2 هزار هکتار از مراتع استان اختصاص داده شد. .

یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل ها پوشش داده که رقمی معادل 86.5 درصد از سطح این استان را شامل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها