براساس بخشنامه بانک مرکزی صورت می‌گیرد

حذف سود سپرده روز شمار از فردا

براساس بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی از فردا اول بهمن ماه سود روز شمار در شبکه بانکی حذف و به صورت ماه شمار محاسبه خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۷۹۳
حذف سود سپرده روز شمار از فردا

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، اول دی ماه بخشنامه‌ای به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد که طبق آن از فردا اول بهمن ماه بانک‌ها حق پرداخت سود روزشمار به سپرده‌های کوتاه مدت را ندارند و باید ضوابط جدید پرداخت سود را رعایت کنند.

همچنین این پیشنهاد در جلسه شورای پول و اعتبار در تاریخ ۲۰ آذرماه مطرح و قرار شد معیار پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی از روزشمار به ماه‌شمار تغییر پیدا کند.

بر اساس بخشنامه ابلاغی حداقل مانده حساب در ماه مبنای سود سپرده‌های مزبور خواهد شد.

لازم به ذکر است که حداکثر نرخ سود علی‌الحساب برای سپرده‌های کوتاه مدت عادی سالانه باید ۱۰ درصد در نظر گرفته شود و سود سپرده‌های کوتاه مدت در صورتی باید به حساب سپرده گذار واریز شود که برداشتی از این حساب در طول ماه صورت نگیرد.

در این زمینه حمیدرضا غنی آبادی مدیرکل مقررات بانکی بانک مرکزی تاکید کرد: تغییر مبنای محاسبه سود سپرده های کوتاه مدت شامل همه بانکها و مؤسسات مالی که از بانک مرکزی مجوز دارند می شود.

گفتنی است در این بخشنامه به برخورد با متخلفان نیز هشدار جدی داده شده است و باید دید بانک‌ها تا چه حد می‌توانند به بخشنامه بانک مرکزی در این زمینه پایبند باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها