یادداشت:

تلویزیون خانه من است...

بازپخش مجموعه تلویزیونی آینه عبرت و اقبال مخاطبان دو پرسش مهم را از سوی ایرانیان روانه من کرد؛ یکی این‌که چرا کیفیت سریال برای بازپخش ارتقا پیدا نکرد؟ و دیگری این‌که چرا بعد از آینه عبرت کار برای تلویزیون را ادامه ندادم؟
کد خبر: ۱۱۸۴۰۹۹

کیفیت آینه عبرت حتی در بازپخش پایین است چون ضبط کار در آن دوران آنالوگ بود و با دوربین بتاکم و کیفیت رنگ پال فیلمبرداری انجام می‌شد و چون اغلب سیستم‌های پخش آن دوران سکام بود برای تبدیل از ترانس‌کودی استفاده شد که کیفیت تصویر را تنزل می‌داد. هرچند بعدها در قسمت‌های انتهایی فصل دوم سریال، کیفیت تصاویر بهتر شد ولی همان تبدیل سیستم باعث افت کیفی تصویر و خوردگی چهره برخی بازیگران شد.
درباره پایان همکاری با تلویزیون بعد از آینه عبرت هم باید بگویم من از سال 65 تا 72 درگیر آینه عبرت بودم و به دنبال آن وارد سینما شدم و تا سال 75 چند فیلم کار کردم. پس از آن درگیر راه‌اندازی موسسه فیلمسازی خودم شدم. همین موارد موجبات دوری از رسانه ملی را رقم زد ولی دقیقا از سال 84 تا همین امروز دنبال تولید برای تلویزیون بوده‌ام و فعلا قسمت نشده است. تلویزیون خانه من است و من بچه تلویزیون هستم، اما برایم عجیب است در 13 سال اخیر چند طرح مختلف برای کار به شبکه‌های مختلف داده‌ام و باوجود تصویب ابتدایی به بن‌بست خورده‌ام! تنها پاسخی که می‌دهند این است که استعلام شما نیامده است! آیا 13 سال برای کسب استعلام درباره یک نیروی رشد کرده در تلویزیون کم است؟
زمانی که اغلب تهیه‌کنندگان بدون پول سازمان قدم از قدم برنمی‌داشتند من جزو آنهایی بودم که یک ریال از سازمان نگرفتم و برای تمامی تولیدات، اسپانسر وارد کار کردم. الان هم برای کار تلویزیونی ریالی از سازمان نخواهم گرفت و فقط منتظر تأیید استعلام شخص خودم هستم. حیف که استعلام من نمی‌آید و به ناگاه می‌بینم طرحی با عنوان مسابقه بزرگ برای خانواده بزرگ که یک دهه قبل به تلویزیون ارائه کردم خرد می‌شود و در قالب برنامه‌های مختلف به تولید می‌رسد!
همچنان تلویزیون را دوست دارم و سریال‌ها را پی می‌گیرم، ولی افسوس که اغلب سریال‌ها شبیه هم است! برای رهایی از این شباهت هم که شده باید راحت‌تر از قبل فضا را برای استفاده از ایده‌های نو باز کرد.


محمود دینی

بازیگر و تهیه‌کننده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها