مدیر مزرعه پرورش کروکودیل قشم از تولد ۶۰ بچه کروکودیل در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۷۴
توسعه بهترین گونه کروکودیل پرورشی جهان در مزرعه نوپک قشم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مژگان روستا مدیر مزرعه پرورش کروکودیل قشم گفت: ۶۰ بچه کروکودیل در مزرعه مربوط به پرورش این حیوان در جزیره قشم متولد شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کروکودیل‌های مزارع پرورش در شهرستان‌های قم، بندرانزلی وکیش از مزرعه پرورش قشم تامین شده است، افزود: تامینکروکودیل‌ها در کشور‌های حاشیه خلیج فارس وارمنستان در دستور کار داریم.

مدیرمزرعه پرورش کروکودیل قشم گفت: شمار کروکودیل‌های مزرعه پرورش کروکودیل قشم ۲۰۰ سر است.

مژگان روستا افزود: وزن یک بچه‌کروکودیل در هنگام تولد بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم و طول بدنش بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر است و کروکودیل بعد از یک عمر کامل، ممکن است تا شش متر طول بدنش باشد و وزنش نیز به یک تن برسد.

وی افزو:کروکودیل‌ها به طور تقریبی ۸۰ سال عمر می‌کنند.هم اکنون این بچه کروکودیل‌ها یک ماهه هستند.کروکودیل‌ها در ۱۵ سالگی شروع به تخم گذاری می‌کنند و تا ۶۰ سالگی سالی یک بار و هر بار حدود سی تخم می‌گذارند.

مدیرمزرعه پرورش کروکودیل قشم افزود: بزرگترین کروکودیل این مزرعه ۲۷ ساله با نام خان بابا ۴ مترطول دارد و کوچکترین آن یک نوزاد ۴۰ سانتی متری است.

روستا گفت:مزرعه پرورش کروکودیل هشت سال پیش با سرمایه گذاری اولیه ۵۰۰ میلیون تومان با هدف صادرات گوشت و پوست در جزیره هنگام شهرستان قشم آغاز بکار کرد.

اکنون با توسعه مزرعه کروکودیل‌ها درقشم ، سرمایه آن به پنج میلیارد تومان رسیده و برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

کروکودیل‌های مزرعه نوپک قشم از نوع کروکودیل پروسوس موسوم به آب شور است که به عنوان بهترین گونه کروکودیل پرورشی در جهان شناخته می‌شود.خون کروکودیل کاربرد پزشکی دارد و پوست و گوشت آن نیز صادر می‌شود.

کروکودیل‌های قشم از نوع کروکودیل پروسوس بهترین گونه کروکودیل پرورشی در جهان است .پارک کروکودیل قشم نخستین مرکز پرورش و نگهداری خاورمیانه یکی از جاذبه های گردشگری هرمزگان است.

در این پارک علاوه بر پرورش کروکودیل۳۰ گونه پرندگان و خزندگان نیز نگهداری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها