سخنگوی وزارت خارجه:

آلبانی در ایران سفارت ندارد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: هرگونه اتهام علیه دیپلمات‌های ایرانی در آلبانی کاملا مردود، غیرقابل قبول و اقدامی محکوم تلقی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۸۵
رد هرگونه اتهام علیه دیپلمات‌های ایرانی در آلبانی

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام قاسمی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر اخراج دو تن از دیپلمات های ایرانی در آلبانی، افزود: هم اکنون در حال بررسی آخرین اخبار مربوط به این اقدام دولت آلبانی هستیم.

وی افزود: متاسفانه به نظر می رسد در ادامه اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت سیاست های ایران هراسی و تلاش برای تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران، دولت آلبانی تحت فشارهای ایران ستیزانه و ارائه اطلاعات غلط و نادرست امریکا مبادرت به چنین اقدام خصمانه ،بیجا و بدون هیچ گونه دلیل و منطقی کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: روابط ایران و آلبانی همواره مطلوب بوده است و این در حالی است که برخی گروه های تروریستی معاند نیز در ایجاد چنین فضایی در کنار امریکا و رژیم صهیونیستی تلاش هایی را به عمل آورده اند.

قاسمی ادامه داد: شنیده شده که سخنگوی وزارت خارجه آلبانی اعلام کرده که این تصمیم با همکاری و توصیه سرویس های امنیتی برخی کشورهای دیگر صورت پذیرفته است.

وی گفت: این که به سرعت و همزمان با دولت آلبانی، جان بولتون نیز با شادمانی در این خصوص سخن می گوید نشان دهنده نقش اولیه و عمده آمریکا در ایجاد این سناریو علیه جمهوری اسلامی ایران در راستای تحمیل خواسته های خود به کشور آلبانی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفارت ایران در آلبانی با دقت تمام و رعایت تمامی قوانین این کشور به انجام وظایف دیپلماتیک خود در چارچوب روابط دولت ها فعالیت داشته است و هر گونه اتهام و ادعا علیه دیپلمات های ایرانی در این کشور کاملا مردود و غیرقابل قبول و اقدامی محکوم تلقی می شود.

بر اساس اخبار منتشر شده یک دیپلمات و سفیر ایران در آلبانی با فشار آمریکا و دستور دولت آلبانی این کشور را ترک خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها