ظریف در دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد:

تحریم‌های یکجانبه آمریکا، نماد نقض حقوق بشر

وزیر خارجه کشورمان گفت: احترام به حقوق بشر نه تنها یک تعهد اخلاقی بلکه یک الزام امنیت ملی است.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۴۲
تحریم‌های یکجانبه آمریکا، نماد نقض حقوق بشر

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد ظریف که برای شرکت در کنفرانس بین المللی افغانستان در ژنو به سر می برد، امروز با خانم میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اتکای جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم به عنوان تنها عامل پایدار برای حفظ و حراست از امنیت ملی کشور، احترام به حقوق بشر را نه تنها یک تعهد اخلاقی بلکه یک الزام امنیت ملی دانست.

وی همچنین با ابراز تاسف از سوءاستفاده ابزاری از مفاهیم والای حقوق بشری و بهره برداری ابزاری از سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل، صدور گزینشی قطعنامه های حقوق بشری علیه ایران را تقبیح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از اعمال تحریم های یکجانبه، غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه مردم کشورمان بعنوان نقض فاحش حقوق بشر انتقاد و از مواضع خوب «گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه» قدردانی کرد.
باشلت، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز با ابراز خرسندی از این دیدار آمادگی خود را برای تعامل سازنده و مفید با کشورمان اعلام کرد.

همچنین؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت ملی افغانستان صبح روز سه‌شنبه در ژنو دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در محل اقامت عبدالله عبدالله در شهر ژنو انجام شد، دو طرف در باره کنفرانس ژنو، روابط دوجانبه، تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه و همکاری‌های مشترک دو کشور به رایزنی پرداختند.

کنفرانس بین‌المللی افغانستان امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) به میزبانی سازمان ملل متحد و با حضور مقام‌های ارشد دولت افغانستان در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار می‌شود. هدف از این اجلاس اعلام همبستگی جهانی با مردم و دولت افغانستان در مسیر نیل به صلح و ثبات در این کشور و تحقق رشد و توسعه و اصلاحات در افغانستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها