معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: تردد ۲۰ درصد از خودروها باعث ۸۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران می‌شود و تنها راه شناسایی این خودروها معاینه فنی است.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۵۲

به گزارش ایلنا، مسعود تجریشی افزود: شهرداری باید حتما بحث معاینه فنی را عملیاتی کند و نباید هیچ تعویقی در خصوص مدت زمان اجرای آن اعمال شود. وقتی معاینه فنی به تعویق بیفتد آلایندهها در هوا جمعشده و باعث تعطیلی مدارس و ادارات میشود. وی با بیان اینکه آلودگی هوا اثر مستقیم بر بیماریها دارد، تاکید کرد: چه کسی پاسخگوی بیماریها و عوارض ناشی از آلودگی هواست. سلامت مردم شوخی گرفته میشود و خواهش میکنم رسانهها جدیتر به این موضوع بپردازند تا معاینه فنی به تعویق نیفتد.

تجریشی با اشاره به مصوبات هیات دولت در خصوص مقابله با آلودگی هوا گفت: ۶۴ مصوبه در خصوص مقابله با آلودگی هوا وجود دارد که متاسفانه به برخی از آنها عمل نشده است. از سال گذشته مطالعهای درباره کامیونها و خودروهای سنگین که معاینهفنی انجام دادهاند صورت گرفته است و درصد قابل توجهی از این کامیونها گرچه برگه معاینه فنی در اختیار داشتند اما دودزا بودند.

معاون محیطزیست انسانی سازمان محیطزیست کشور با بیان اینکه بانک اطلاعاتی خودروهای سنگین در وزارت راه و بانک اطلاعاتی خودروهای سبک در وزارت کشور است، گفت: تنها موردی که از ۶۴ مصوبه قانون هوای پاک انجام نشده، یکپارچه کردن بانک اطلاعاتی وزارت راه و وزارت کشور است. اگر این دو بانک اطلاعاتی یکپارچه شود امکان نظارت بیشتر بر خودروها و کامیونها وجود دارد و میتوانیم از تردد کامیونهایی که آلودگی ایجاد میکنند، جلوگیری کنیم. تجریشی با بیان اینکه اگر اعتبارات لازم برای نوسازی ناوگان در اختیار نداریم باید راههای دیگر را امتحان کنیم، خاطرنشان کرد: اگر نمیتوانیم نوسازی را انجام دهیم میتوانیم بازسازی را در دستور کار قرار دهیم. اگر این اقدامات را انجام دهیم قطعا وضع بهتری نسبت به سال گذشته در خصوص آلودگی هوا خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها