عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از وضعیت موجود در هلدینگ شستا ‌گفت: لازم است درباره مشکلات موجود پیرامون هلدینگ شستا تصمیم گیری‌های درستی صورت گیرد تا از حالت موجود خارج شود چراکه امروز به عنوان مکانی غیربازده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۵۸
هلدینگ‌هایی همچون شستا محلی برای جولان جریان های سیاسی خاص نشوند

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین درباره حضور افراد بازنشسته در هلدینگ‌ها و شرکت‌های وابسته به شستا گفت: در این راستا وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی حرکتی را در جهت شفاف‌سازی در خصوص هیات مدیره‌های هلدیگ‌هایی همچون شستا همچنین سازمان بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی آغاز کردند.

وی افزود: در حرکت دیگری باید جلوی انتقال بازنشستگان به این هلدینگ‌ها را نیز بگیرد چراکه بازنشستگانی که به این هلدینگ ورود می‌کنند درآمد مکفی دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اگر مدیران بازنشسته در جایی دیگر به‌کار گرفته شوند ظلم آشکار به افرادی است که انتظار داشتن شغل را می‌کشند و داشتن یک شغل برایشان به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است.

حاجی دلیگانی با انتقاد از وعده های محقق نشده، تاکید کرد: افرادی که در پی داشتن شغلی هستند از مسئولینی که زمینه اشتغال آنان را فراهم نمی‌کنند نخواهند گذشت چراکه این افراد جای جوانانی را می‌گیرند که می‌توانند منشاء اثر باشند.

وی با تاکید بر این‌که شستا مشکلات قابل توجهی دارد، افزود: لازم است درباره مشکلات موجود پیرامون هلدینگ شستا تصمیم گیری‌های درستی صورت گیرد تا از حالت موجود خارج شود چراکه امروز به عنوان مکانی غیربازده است.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص از اموالی که به بازنشستگان تعلق دارد به‌درستی استفاده نمی‌شود و درآمدزایی صورت نمی‌گیرد بنابراین مشکلات و مسائل آن باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره بحث واگذاری شرکت‌های تابعه در این مجموعه گفت: باید در نحوه واگذاری شرکت‌ها تجدیدنظر کنیم تا راه برای آن تسهیل شود و در عین حال از سوء استفاده‌ها در فرآیند واگذاری نیز جلوگیری شود.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌های شستا در بخش واگذاری و اجرای اصل 44 این مقدار مساله داشته و حاشیه های زیادی را تجربه کرده است، بیان داشت: در این راستا فقط مساله شستا نیست بلکه در عموم واگذاری‌ها این مشکلات وجود داشته است چراکه به‌درستی به قانون عمل نمی‌شود و به نوعی قانون را دور زده و سوء استفاده‌هایی نیز صورت گرفته و درنتیجه سبب شده است تا این شرکت‌ها به شرکت‌هایی ناکارآمد، بی‌درآمد و محلی برای جولان جریان سیاسی خاصی تبدیل شود.

نسترن نعمتی-جام‌جم‌آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها