یک متخصص پوست و مو با بیان این‌که اگزما یک بیماری پوستی التهابی است، گفت: با شروع فصل سرما به دلیل افزایش خشکی پوست و کاهش چربی آن، افراد بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۷۴۷۴۴

دکتر مجید شهدی افزود: با شروع فصل سرما به دلیل افزایش خشکی پوست و کاهش چربی آن، افراد بیشتر در معرض این بیماری قرار میگیرند. البته ابتلا به این بیماری، دلیل مشخصی نداشته و میتواند حتی ژنتیکی و از زمان تولد تا بزرگسالی همراه فرد باشد. اما برخی عوامل بیرونی نیز میتواند در بروز آن موثر باشد.

وی تاکید کرد: تماس با مواد شوینده، مواد شیمیایی و بهطور کلی مواد تحریککننده شایعترین علت اگزماست، اما عوامل دیگری از جمله مشکلات عصبی، استرس، تغذیه، مصرف برخی داروها، مواد شیمیایی، رطوبت و آبوهوا میتواند موجب بروز این بیماری پوستی شود.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: این التهاب پوستی اگر حاد باشد با علائمی همچون زخم و ترشحهای آبدار همراه خواهد بود. اگزمای مزمن نیز با التهاب شدید پوستی، قرمزی و ترکخوردگیهای شدید پوست همراه است.

وی با بیان اینکه اولین درمان برای اگزما عدم تماس با عوامل تحریککننده آن است، توضیح داد: در اولین قدم برای درمان این بیماری باید از عوامل ایجادکننده و تحریککننده آن دوری و سپس با مراجعه به پزشک نسبت به درمان اقدام کرد. همچنین چربکردن و مرطوب نگه داشتن زخمهای اگزما نیز درمان خانگی و موقت برای این بیماری محسوب میشود. با توجه به افزایش ابتلا به اگزما در فصل سرما، افرادی که پوست خشک دارند بیشتر از دیگران مستعد این بیماری بوده و برای پیشگیری از آن باید همواره پوست خود را چرب و مرطوب نگهدارند./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها