رئیس پلیس فتای استان هرمزگان با اشاره به روش‌های کلاهبرداری با سوءاستفاده از سیمکارت افراد، خواستار مراقبت بیشتر شهروندان از سیمکارت و رمز دوم کارتشان شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۶۷

سرهنگ علیاصغر افتخاری افزود: ارزان بودن سیمکارتها بعضا باعث شده تا افراد در نگهداری سیمکارتها دقت لازم را نداشته و در پی آن چندین سیمکارت داشته باشند، در حالی که نمیدانند این سیمکارتها کجا و در دسترس چه کسی است، دقت نکردن در نگهداری سیمکارت ممکن است باعث شود در دسترس افراد سودجو قرار گیرد و آنها با فعال کردن سیمکارت، در شبکههای اجتماعی عضو شده و به فعالیتهای مجرمانه اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان به شهروندان گفت: حتما سیمکارتهای غیرفعال خود را که گم کرده یا در حال حاضر نمیدانند کجاست، از طریق اپراتور مرتبط بسوزانند تا از سوی افراد سودجو مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

سرهنگ افتخاری در مورد نگهداری اطلاعات کارتهای بانکی نیز گفت: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند رمز کارت عابر بانک محرمانه است و از قرار دادن اطلاعات حساب خود در اختیار دیگران خودداری کنید.

وی تغییر رمز کارتهای بانکی به صورت دورهای را یک ضرورت خواند و افزود: حتما در رمزگذاری از اعدادی استفاده کنید که قابل حدس زدن نباشد و به هیچ عنوان سیمکارت و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت اجبار حتما در اولین فرصت رمز اول و دوم آن را تغییر دهید.

این مسؤول انتظامی در پایان با بیان اینکه یکی از مهمترین مراجع برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا هست، گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوریتهای سایبری و گزارش مردمی
اطلاعرسانی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها