انتقادها از رئیس جمهور ایالات متحده افزایش یافت

ترامپ، عامل ترویج خشونت و تفرقه در آمریکا

سران حزب دموکرات در کنگره آمریکا اعلام کرد: ترامپ با سیاست ها و تصمیمات خود خشونت و تفرقه را در آمریکا رواج داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۲۰
ترامپ، عامل ترویج خشونت و تفرقه در آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، سران حزب دموکرات در کنگره آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را متهم کردند با سیاست ها و تصمیمات خود خشونت را در آمریکا ترویج داده و میان آمریکایی ها تفرقه انداخته است.

پس از انتشار خبر ارسال بمب های دست ساز برای هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ، شبکه سی ان ان و چند شخصیت دیگر که همواره مورد انتقاد دونالد ترامپ قرار داشته اند، سران حزب دموکرات در کنگره رئیس جمهور آمریکا را متهم کردند از خشونت در کشور حمایت می کند و مایه تفرقه در جامعه آمریکا شده است.

سناتور چاک شومر و نانسی پلوسی عضو مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای مشترک اعلام کردند تا زمانی که دونالد ترامپ اظهارنظرهای خود را در حمایت از خشونت پس نگیرد ، دعوت وی از آمریکایی ها به وحدت و همبستگی پوچ و بی‌معنی است.

در بیانیه چاک شومر و نانسی پلوسی آمده است: رئیس جمهور آمریکا به شکلی مستمر از خشونت های فیزیکی حمایت و با رفتار و گفتار خود میان آمریکایی ها دودستگی ایجاد می کند.

شومر و پلوسی در بیانیه خود دونالد ترامپ را متهم کردند از نماینده ای که به یک روزنامه نگار حمله ور شده و او را روی زمین انداخته بود، از نئونازیهایی که یک دختر جوان را در منطقه شارلوتزویل کشتند، از طرفداران خود در نشست های انتخاباتی که با منتقدان و معترضان برخوردهای خشن دارند و حتی از دیکتاتورها در سرتاسر جهان که شهروندان خود را می کشند، آشکارا حمایت می کند.

دموکرات های منتقد ترامپ معتقدند اظهارنظرهای ترامپ و رویکردی که وی در پیش گرفته یکی از عوامل اصلی افزایش برخوردهای خشن در آمریکا است. آنها می گویند ترامپ اتفاقات افراط گرایانه نژادپرستان و اقدامات خشونت آمیز سفید پوستان را در منطقه شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا ، هشدارهای بمب گذاری، اقدامات توهین آمیز در قبرستان ها، زورگویی ها ، قلدری ها و تعرضات جسمی در موسسات تحصیلی را محکوم نکرده است. به گفته آنها برخی از توئیت های دونالد ترامپ و لفاظی های وی نیز افراط گرایان مذهبی و نژادپرستان سفید پوست را به تشدید اقداماتشان ترغیب کرد.

دوازدهم اوت سال دو هزار و شانزده اتفاقات خشونت باری در شارلوتزویل در ایالت ویرجینا روی داد. در این خشونت ها یک زن سی و دو ساله توسط یک طرفدار نئونازیسم کشته شد.

خودداری ترامپ از محکوم کردن اقدامات خشونت بار گروههای راست افراطی در شارلوتزویل ، مشاجرات زیادی در محافل سیاسی و اجتماعی آمریکا برانگیخت و حتی مسئولان کاخ سفید و نزدیکان ترامپ را به تکاپو انداخت تا بحث ها و مشاجرات مربوط به این ماجرا و رویکرد محتاطانه ترامپ را خاموش کنند.

اظهارنظرهای دونالد ترامپ در این ماجرا مشاجرات را بر سر نحوه مدیریت وی در این بحران که ابعاد ملی پیدا کرد و همچنین اعتراضات به دیدگاه وی را در خصوص روابط میان جوامع مختلف در جامعه آمریکا تشدید کرد.

شومر و پلوسی همچنین در بیانیه خود تاکید کردند دونالد ترامپ مطبوعات آزاد را دشمن ملت می داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها