برخی از قطعات گوشت بسیار سفت بوده و لازم است قبل از مصرف تا حــــدودی تـــــرد شوند. ترد‌کردن بویژه در مورد گوشت گاو یا شتر و گوشت حاصل از دام‌های پیر پر کاربردتر است. در ادامه با برخی از آسان‌ترین روش‌های ترد کردن گوشت آشنا می‌شویم.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۵۹

ضربه زدن به گوشت: ضربه زدن به گوشت میتواند با چکشهای آشپزخانه یا هر وسیله سنگین دیگری انجام شود. بهتر است برای اینکار گوشت را بین کاغذهای روغنی قرار دهید تا از گوشت و میز کارتان محافظت کنید. با این روش هم ضخامت گوشت کمتر و هم نرم و ترد میشود. در نتیجه مدت زمان کمتری برای پخت آن نیاز است.

ایجاد برش با چاقو: برای اینکار با چاقوی تیز برشهای کم عمق و زاویهداری با فواصل دو سانتیمتر در سطح گوشت ایجاد کنید. این عمل بیشتر برای استیکها کاربرد دارد و باعث میشود پس از پخت، طعم و بافت بهتری در گوشت احساس کنید.

ترد کردن گوشت با حرارت: در اطراف الیاف گوشت مادهای به نام کلاژن وجود دارد که هرچقدر مقدار آن بیشتر باشد، گوشت سفتتر به نظر میرسد. کلاژن در دمای حدود 60 درجه نرم میشود. میتوانید قطعات گوشت را روی حرارت ملایم گرفته و با دست بافت گوشت را تا حدودی باز کنید و اجازه دهید حرارت بین الیاف نفوذ کند. کلاژن از جنس بافت پیوندی است که بهصورت لایههای سفید و ضخیم در برشهای گوشت قابل مشاهده است. این روش برای گوشتهای حاوی مقادیر زیادی بافت پیوندی مناسب است. گریل کردن تاثیر بسزایی روی تردی گوشت دارد.

ترد کردن گوشت با میوههای اسیدی: استفاده از آبلیمو روش موثری برای ترد کردن گوشت است. همچنین برخی میوهها نظیر کیوی، آناناس و انجیر دارای آنزیمهایی هستند که روی پروتئین گوشت اثر گذاشته و آن را تجزیه میکنند. متداولترین میوه کیوی است که اثر بسزایی روی طعم گوشت نیز دارد. در صورتی که از آناناس خام استفاده میکنید دقت کنید در صورت طولانی شدن زمان، امکان فروپاشی بافت گوشت وجود دارد.

استفاده از بکینگ پودر: مقدار کمی بکینگ پودر را در آب حل کنید و گوشت را به مدت 15 دقیقه (حداکثر یک ساعت) داخل آن قرار دهید. اگر گوشت تکهتکه شده است میتوانید مقدار پودر را افزایش دهید.

خواباندن گوشت در شیر، ماست و خامه همراه افزودن برخی از ادویهجات دلخواه به مدت چند ساعت یکی دیگر از روشهای آسان ترد کردن گوشت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها