پژوهشگر حوزه و دانشگاه گفت: آنچه امروز ما از بازخورد پیاده روی اربعین در فضای بین الملل می بینیم و دشمنی هایی که دارد اتفاق می افتد به سبب وحدتی است که دارد میان مسلمانان شکل می گیرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۴۱
شکل گیری وحدت عامل اصلی دشمنی های بین المللی نسبت به اربعین / همایشی که ارمغان آور دوستی دو ملت ایران و عراق شد

حجت‌الاسلام سید محمد صادقی آرمان در گفتگو با «جام جم انلاین» با اشاره به بازتاب جریان اربعین در دنیا اظهار کرد: مهمترین اصلی که در این جریان در حال شکل گیری است وحدت است و آنچه امروز ما از بازخورد پیاده روی اربعین در فضای بین الملل می بینیم و آنچه از دشمنی ها دارد اتفاق می افتد هم به سبب همین وحدتی است که دارد شکل می گیرد.
وی در پاسخ به نقش این مانور باشکوه در ایجاد قرابت فرهنگی میان دو ملت ایران و عراق عنوان کرد: در چند سال اخیر جمعیت کثیری که از کشورهای مختلف خصوصا ایران به فضای عراق آمده است خودش قرابت فرهنگی و نزدیکی بسیاری میان دو ملت فراهم کرده است.
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به برخی واقعیات رخ داده در این پیاده روی عظیم گفت: می بینیم که امروز ایرانی ها به کشور عراق وارد می شوند و در خانه های عراقی ها ساکن می شوند و در اندرونی های آنها میهمان می شوند و عراقی ها هم با جان و دل مشغول پذیرایی از آنها هستند.
وی ادامه داد: همین تعامل برعکس هم اتفاق افتاده خصوصا در این ایامی که زائر زیادی هم از سوی کشور عراق برای ایران می آمدند همین امر متقابلا در حال روی دادن بود؛ این ماجرا خیلی زیبا است که عراقی هایی که به ایران می آمدند در خانه و کاشانه زائران ایرانی در ایام اربعین که میهمان عراقی ها بودند، میهمان می شدند و باید گفت تعاملات و بافت ویژه ای به لحاظ فرهنگی و قرابت و دوستی میان دو ملت ایران و عراق ایجاد شده است.
این کارشناس دینی در پاسخ به نقش شرایط و فشارهای اقتصادی اخیر در حضور زائران ایرانی در این همایش بزرگ در عراق گفت: فشار و مشکل وجود دارد و ممکن است به عده ای هم ضربه وارد کند اما یقینا نخواهد توانست بر حضور دلدادگان حسینی در این مراسم تاثیر چندانی بگذارد چنانچه من با افرادی صحبت می کردم که سال های پیش هر ساله در این همایش شرکت داشتند و می گفتند ما قرض می گیرم و می آییم و پیاده روی اربعین را از دست نخواهیم داد.
وی ادامه داد: شاهدیم که این تکاپو برای حضور هر ساله در پیاده روی اربعین در حال افزایش است و هر سال هم علی رغم زیاد شدن مشکلات خصوصا مالی رغبت ها هم دارد زیاد می شود و این جریانی است که خداوند متعال در آخر زمان با آن برنامه و کار دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حضور کنونی خود در عراق گفت: آنچه ما شاهد آن هستیم خبری از کاهش حضور ندارد ولی باز هم باید تا پایان همایش اربعین صبر کرد و آمارها را دید. با این حال آنچه تاکنون آمارها نشان می دهد رقم خیلی ناچیزی کمتر از سال گذشته تاکنون ویزا برای همایش اربعین دریافت کرده اند و در مسیر هستند ولی اگر با همین شدت ادامه یابد خواهیم دید که حضور زائران ایرانی کمتر که نشده بلکه بیشتر هم خواهد شد.
وی با بیان اینکه ما این را تجربه کردیم که هر جا دشمنان فشار بیشتری وارد کرده اند مردم مقاومتشان بالاتر رفته و عکس العملشان شدیدتر بوده است، افزود: لذا به نظر می رسد که فشارهای اقتصادی اخیر که بیشتر از جانب دشمن وارد شده تاثیر چندانی بر جریان اربعین و حضور زائران در مراسم پیاده روی نخواهد گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها