ورزشکاران ایران در مسابقات پاراآسیایی در آستانه خلق یک رکورد تاریخی هستند

پرچمتان بالا

بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا امروز در حالی به پایان می‌رسد که کاروان آبرومند جانبازان و معلولان ایران در چند میلی‌متری کسب یک افتخار بزرگ و تاریخ ساز قراردارد: کسب عنوان دوم مسابقات. این موقعیت ویژه، محقق شدن شعار ایران برای این دوره از بازی‌ها بود: کاروان خودباوری و امید.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۱۸

این شرایط فوقالعاده در حالی بهدست آمده که ما در دوره قبلی بازیهای پاراآسیایی در رده چهارم قرار گرفتیم. جدا از چین که حسابش را از آسیا جدا کرده، کره میزبان با 72 طلا در رده دوم قرار گرفت و ژاپن با 38 طلا سوم شد.

کاروان ایران در دوره قبلی با 37 طلا، 52 نقره و 31 برنز در رده چهارم قرار گرفت. حال آنکه تا پایان رقابتهای دیروز توانست 49 طلا، 41 نقره و 43 برنز کسب کند که این یک گام بلند رو به جلو محسوب میشود. هم در کیفیت و هم در کمیت.

کرهجنوبی با تنها یک طلای بیشتر بالاتر از ایران در رده دوم قرار دارد و ژاپن که در دوره قبلی سوم شد گرچه 56 مدال بیشتر از ایران گرفته؛ اما
این‌بار سه طلا کمتر از ایران کسب کرده است و در مکان چهارم دیده می‌شود.

ورزشکاران باغیرت جانباز و معلول ایران از روز دوم، درو مدالها را آغاز کردند و دیروز هم 10 طلا، 10 نقره و 10 برنز به دست آوردند تا روزهای درخشان ایران در پاراآسیایی جاکارتا تداوم داشته باشد.

مدال‌های خوشرنگ دیروز

دیروز مدال‌های خوشرنگی به‌دست آمد که یکی از دیگری باارزش‌تر بود. این مدال‌ها در رشته‌های مختلف و ماده‌های معلولیتی متفاوت به دست آمد:

الناز دارابیان در پرتاب دیسک بانوان رکوردی تازه در آسیا به نام خود نوشت و طلا گرفت، سامان پاکباز با شکستن رکورد آسیا در پرتاب دیسک طلا گرفت و مسعود حیدری هم نقره‌ای شد، پیمان نصیری در دوی 1500 متر طلا گرفت، امین عبدل‌پور در دوی 1500 متر به مدال برنز قناعت کرد، مرضیه صدقی در پرتاب وزنه بانوان نقره گرفت و مدال برنز این ماده هم به شهلا حدیدی رسید، در ماده‌های دیگر در پرتاب وزنه بانوان فرشته مرادی نقره گرفت، هرمز سیدی در پرتاب نیزه مردان نقره‌ای شد و جواد حردانی دیگر نماینده ایران به برنز بسنده کرد، در گلبال بانوان تیم ایران با برتری 4 بر 3 مقابل تایلند به برنز رسید و در گلبال مردان هم تیم ایران با برتری درخشان 8 بر 3 مقابل چین به طلا دست پیدا کرد، محمدحسین کریمی جهان آبادی در شنا ماده 50 متر کرال سینه رکورد ایران را شکست اما برنز به گردن آویخت، حامد صلحی‌پور در دسته 97 کیلوگرم وزنه‌برداری با شکستن رکورد آسیا، طلایی شد و علی‌اکبر غریب‌شی و سامان رضی در دسته 107 کیلوگرم به ترتیب نقره و برنز گرفتند.

بسکتبال در فینال

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران در مرحله نیمهنهایی کرهجنوبی را با اقتدار و با نتیجه 89 بر 52 شکست داد تا به فینال برسد. دیگر دیدار نیمهنهایی دیروز بین ژاپن و چین برگزار شد که این بازی 41 بر 25 به سود ژاپن تمام شد. بازی فینال امروز برگزار میشود.

تکرار دو فینال در والیبال

در والیبال نشسته دو فینال مشابه بین تیمهای ایران و چین برگزار شد. در فینال زنان تیم چین با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و در فینال مردان تیم ایران با همین نتیجه چین را مغلوب کرد و روی سکوی قهرمانی
ایستاد. البته قهرمانی والیبال نشسته مردان ایران چه در پاراالمپیک و چه در پارا آسیایی به امری عادی تبدیل شده است.

اتفاق جالب در شطرنج

مسابقات استاندارد شطرنج نابینایان در دو بخش آقایان و بانوان و در کلاسهای مختلف به پایان رسید و تیم ایران موفق به کسب 8 مدال رنگارنگ شد؛ اما اتفاق جالب در شطرنج بانوان رخ داد. در رقابتهای گروه b2 و b3 بانوان؛ جایی که تمامی مدالهای ممکن تیمی و انفرادی از آن ایران شد. عاطفه نقوی با 5/5 امتیاز عنوان قهرمانی و مدال طلا را به دست آورد. فریبا زنده بودی با ۵ امتیاز به مدال نقره رسید و فاطمه برقول نشان برنز را از آن خود کرد تا در زمان اهدای مدال هر 3 پرچم از آن
ایران عزیز باشد.

غول ایرانی باز هم رکورد شکست

وقتی سیامند رحمان در اردوی ایران باشد، همه منتظر یک طلای عیار بالا در دسته 107+ هستند. او دیروز رکورد بازیهای پاراآسیایی را 3 کیلو بهبود بخشید تا طلا را با اقتدار به گردن بیاویزد. او دیروز به ترتیب وزنههای 273، 293 و 295 کیلو را مهار کرد. در این دسته یک ایرانی دیگر هم بود که نقره گرفت:
منصور پورمیرزایی.

ایزدیار؛ فلپس پرسپولیسی

شاهین ایزدیار بیتردید درخشانترین چهره ایران در جاکارتا بود. او به تنهایی 6 مدال طلا در مادههای مختلف شنا بهدست آورد تا همه از او به عنوان مایکل فلپس ایرانی
یاد کنند.

این شناگر پرتوان البته پرسپولیسی است و گفته بود دوست دارد تعداد مدالهای طلایش نه 5 باشد و نه 7. او گفته بود میخواهم به خاطر پرسپولیس شش طلا بگیرم و گرفت! او در مادههای مختلف شنا در جاکارتا طلاها را یکی پس از دیگری درو کرد تا چشمها به سوی او خیره شود. ششمین طلای او دیروز در ماده 100 متر کرال پشت به دست آمد. او علاوه بر مدال 6 طلا، مدالهای دیگری هم گرفت که البته هر دو نقره بود و نمیدانیم این قهرمان پرسپولیسی، از این بابت خوشحال است یا ناراحت!

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها