در حالی‌که چندی پیش رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از توقف رشد جهشی طلاق در سه تا چهار سال اخیر و کنترل آمار طلاق در کشور خبر داد، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ضمن رد این موضوع گفت: نه‌تنها هیچ نشانه‌ای دال بر کنترل روند طلاق وجود ندارد، بلکه رشد 6 درصدی در سال گذشته داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۸۸۳۴

به گزارش ایسنا، حسن موسوی چلک با بیان اینکه نرخ طلاق سال ۹۶ نسبت به ۹۵ روند افزایشی داشته است، افزود: اگر فراوانی طلاق را بررسی کنیم باز هم شاهد روند افزایشی آن هستیم. طلاق در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ بیش از ۶ درصد افزایش داشته و نرخ ازدواج نیز بین ۱۱ تا ۱۳ درصد کاهش را نشان میدهد. بنابراین نمیتوانیم بگوییم روند رشد طلاق را کنترل کردهایم، زمانی میتوانیم بگوییم روند رشد طلاق را کنترل کردهایم که این وضعیت را نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: همیشه باید ازدواج و طلاق را با هم ببینیم. وقتی در جامعهای تا ۱۳ درصد ازدواج کاهش مییابد، خود این موضوع یک پیام دارد و افزایش طلاق هم یک معنی دیگر دارد. در هیچکدام وضع ما بهتر نشده است، نمیدانم چطور میگویند روند طلاق را کنترل کردیم! هیچ نشانهای دال بر کنترل روند طلاق وجود ندارد مگر آنکه بخواهیم از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم که دستکم من قدرت تشخیص آن را ندارم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ادامه داد: واقعیت این است که باید بپذیریم بیدلیل نیست که طلاق جزو پنج اولویت حوزه آسیبهای اجتماعی محسوب میشود. یک جاهایی این نگرانی وجود دارد که اگر واقعیتها را بگوییم، میگویند سیاهنمایی میکنید، اما این نوع نگاه نسبت به حوزه آسیبهای اجتماعی مثل این است که ما دماسنجی که شدت دمای بدن را نشان میدهد، دستکاری کنیم. واقعیت این است که در ایران نه وضعیت ازدواج خوب است و نه وضعیت طلاق؛ فکر میکنم باید در حوزه اجتماعی با مردم صادقتر و واقعبینانهتر برخورد کنیم. آمارهای خود ثبت احوال را که به عنوان مرجع رسمی آمار وقایع حیاتی است، باید مبنا قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها