مدیر کل حج و زیارت خراسان‌جنوبی اعلام کرد

چزابه و مهران؛ مرز خروجی زائران خراسان‌جنوبی در اربعین

مدیر کل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ثبت نام از زائران اربعین از روز پنجشنبه پنجم مهرماه آغاز شده است، گفت: مرز چزابه و مهران مرز خروج زائران اربعین حسینی در خراسان‌جنوبی است.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۲۴
چزابه و مهران؛ مرز خروجی زائران خراسان‌جنوبی در اربعین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، ابوالفضل نوفرستی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه ثبت نام از زائران اربعین از روز پنجشنبه پنجم مهرماه آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون استقبال خوبی از سوی شهروندان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح samah.haj.ir جهت ثبت نام اقدام کنند، بیان داشت: همچنین زائران می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی که در مراکز شهرستان‌ها و بخش‌ها فعال شدند جهت ثبت نام اقدام نمایند.

مدیر کل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به هزینه‌های صدور ویزا، بیمه و خدمات درمانی، مطرح کرد: هزینه‌ای که زائران باید پرداخت کنند سر جمع 377 هزار و 700 تومان است که از طریق درگاه اینترنتی پرداخت می‌شود.

نوفرستی از فعالیت 33 دفتر خدمات زیارتی در سراسر استان خبر داد و گفت: همچنین هشت دفتر زیارتی موقت در شهرهای آیسک، سه قلعه، مود، درح، عشق آباد، دیهوک، آرین شهر و خضری دشت بیاض طی این مدت فعال هستند.

وی از آغاز فعالیت کنسول‌گری موقت عراق در بیرجند خبر داد و یادآور شد: کنسول موقت عراق از دو روز پیش در استان مستقر و شروع به فعالیت کرده لذا زائران به محض اینکه در سامانه ثبت‌نام و مرز خروجی را تعیین کردند پاسپورت را به نزدیک‌ترین دفتر زیارتی محل زندگی خود تحویل و بعد از دو روز ویزا به دست آن‌ها خواهد رسید.

مدیر کل حج و زیارت خراسان‌جنوبی مرز چزابه و مهران را مرز خروج زائران اربعین حسینی در خراسان‌جنوبی اعلام و از شهروندان خواست تا در اسرع وقت برای صدور گذرنامه اقدام و آن‌ را به روزهای آخر موکول نکنند.

نوفرستی بیان داشت: تمام هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام زائران اربعین از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از درگاه پوز صورت می‌گیرد و هیچ وجه نقدی تحت هیچ عنوانی نباید از زائران اخذ شود و اگر مواردی مشاهده شد خلاف است.

وی با بیان اینکه مسؤولیت اعزام زائران به مرز و تهیه وسایل نقلیه بر عهده خود زائر است، تبیین کرد: زائران از همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی خودداری کنند.

مدیر کل حج و زیارت خراسان‌جنوبی مدت مجاز اقامت زائران اربعین را یک ماه اعلام و مطرح کرد: امسال هیچ فردی بدون روادید اجازه ورود به کشور عراق را نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها