گزارش جام‌جم از دربی سرد 88 به همراه گفت‌وگو با جلال حسینی و خسرو حیدری

عصـر یخبنـدان 6

سایه یک نتیجه بد، در این 50 سال، همچون بختک روی سر شهرآوردهای پایتخت، سنگینی می‌کند؛ نتیجه‌ای نچسب و پرتکرار به نام صفر - صفر. شهرآورد 88 استقلال و پرسپولیس هم زیر سایه همین نتیجه محو شد، تا خاطره آن بازی، فقط چند روزی در ذهن اهالی فوتبال باقی باشد و بس.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۲۶

دیدار پنجشنبه در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که در ۹ مصاف قبلی تنها یک بازی
صفر - صفر شده بود، اما همین نتیجه باعث شد، تساوی صفر - صفر، با 20 بار تکرار در شهرآورد پایتخت، بالاتر از یک بر یک که 19 بار تکرار شده است، به پرتکرارترین نتیجه تبدیل شود.

شهرآورد 88 نه تنها گلی نداشت که موقعیت گل صددرصدی هم نداشت. در این بازی از کارهای ترکیبی هم خبری نبود در عوض پر بود از پاس‌های اشتباه و آن بکش زیرش‌های معروف، پر بود از سوت‌های داوری و خطا و از همه ناامید کننده تر، پر بود از سکوهای خالی.

این بازی با این مشخصات، خود عصر یخبندان بود. انیمیشنی که تاکنون پنج قسمت آن تولید شده و قرار است قسمت ششمش با اسم کیدنپینگ، در سال 2019 به بازار بیاید و شهرآورد 88 پایتخت، یک رونمایی غیر رسمی از از قسمت ششم بود. با این تفاوت که بعد از تماشای آن هیچ‌کس احساس خوبی نداشت. آنهایی که از دور و نزدیک به ورزشگاه آمده بودند، ساعت‌ها وقت و کلی پول هزینه کردند. آنهایی هم که پای تلویریون بودند، فقط حرص خوردند و حرص.

آقای کلین شیت

سرد بودن شهرآورد 88 استقلال و پرسپولیس، به ثبت یک رکورد تاریخی کمک کرد. این رکورد ثبت بیشترین تعداد کلین شیت یا همان بسته نگه داشتن دروازه است که حالا به تنهایی در اختیار سید مهدی رحمتی قرار دارد. بازی پنجشنبه چهاردهمین حضور رحمتی در داربی بود و او موفق شد برای بار نهم دروازه خود را بسته نگه دارد. این رکورد پیش از این با 8 کلی شیت در اختیار احمدرضا عابدزاده قرار داشت. در مجموع این چهاردهمین کلین شیت رحمتی با تیمهای مختلف مقابل پرسپولیس بود. او بیش از هر تیمی مقابل پرسپولیس دروازهاش را بسته نگه داشته است.

ماهینی رفت خانه

دقیقه 39 بازی با استقلال، برای پرسپولیسیها و برانکو، تلخترین دقیقه بازی بود. لحظهای که حسین ماهینی، درست روبهروی نیمکت قرمزها به خودش پیچید و فریاد یا ابوالفصل سر داد. ماهینی مطابق با آنچه که برانکو در نشست خبری عنوان کرد، رباط صلیبی پاره کرده و تا انتهای فصل نمیتواند پرسپولیس را همراهی کند. البته میزان دقیق مصدومیت حسین ماهینی امروز مشخص میشود، اما به هر حال باید گفت عجب سقی دارد برانکو. او در نشست خبری قبل از شهرآورد گفته بود: «بزنم به تخته» چهار، پنج ماه است که مصدوم نداشتیم!

در حسرت گل

در روزی که سیدمهدی رحمتی رکورد کلین شیت در شهرآورد را شکست، مهاجمان استقلال هم با ناکامی در گلزنی، یک رکورد بد را با 400 دقیقه گل نزدن در لیگ برتر از خود به ثبت رساندند. استقلالیها تا دقیقه ۴۲ فرصت داشتند که با زدن یک گل از به ثبترسیدن این رکورد جلوگیری کنند، اما این کار را نکردند و با اضافه کردن ۴۸ دقیقه دیگر به آن وارد بحران تازهای شدند. رکورد قبلی گل نزدن استقلال در لیگ برتر، در اختیار تیم امیرقلعهنویی بود که در لیگ پنجم ۳۵۰ دقیقه در گلزنی ناکام بود.

جوانترین مرد داربی

الهیار صیادمنش، با حضور در زمین به عنوان بازیکن تعویضی، به جوانترین بازیکن تاریخ داربی تبدیل شد. صیادمنش روز پنجشنبه با 17 سال و 2 ماه و 29 روز سن، برای استقلالیها در مقابل پرسپولیس به میدان رفت و 32 دقیقه بازی کرد. پیش از این حسن روشن با ۱۷ سال و ۹ ماه جوانترین بازیکنی بود که در حساسترین دیدار فوتبال ایران به میدان رفته بود. البته روشن همچنان با ۱۸ سال و ۳۵۷ روز جوانترین گلزن داربی است.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها