کد خبر: ۱۱۶۵۶۰۲

با تغییر فصل، تغذیهها هم عوض میشود و با شروع پاییز و فصل سرما باید غذاهای پر ویتامین و سرشار از انرژی بخوریم و بدنمان را در مقابل انواع ویروسها ایمن کنیم تا پاییز و زمستان خوبی را پشت سر بگذاریم و کمتر درگیر مریضی و کسالت شویم.

سوپ کدوحلوایی

مواد لازم:

کدو حلوایی: نیم کیلو / ترهفرنگی: یک عدد / آب مرغ: 3 لیوان / پیاز: یک عدد / روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری / سیر: یک عدد / زنجبیل تازه: نصف قاشق چایخوری / جعفری و گشنیز ساتوری: 2 قاشق غذاخوری

کدو حلوایی را پوست کنده و به قطعات کوچک خرد کرده و بخارپز میکنیم. روغن زیتون را در یک قابلمه ریخته و پیاز، سیر و ترهفرنگی ریز شده را اضافه کرده و خوب تفت میدهیم. بعد کدو حلوایی بخارپز شده و آب مرغ را اضافه کرده و با نمک و فلفل سوپ را مزهدار میکنیم. در قابلمه را گذاشته و روی حرارت کم میگذاریم تا سوپ غلیظ شود.

در این مرحله سوپ را که کمی خنک شده در غذاساز ریخته و مخلوط کرده و در ظرف مناسبی میریزیم. روی آن را با جعفری و گشنیز ساتوری شده تزئین و سرو میکنیم. این سوپ سرشاراز آنتیاکسیدان ما را در مقابل ویروسهای فصلی ایمن میکند.

سوپ قارچ، بروکلی و کرفس

مواد لازم:

قارچ: 200گرم / آب مرغ: 2 پیمانه / کلم بروکلی: 2 عدد / ساقه کرفس: 2عدد / کره: یک قالب کوچک / خامه: 2 قاشق غذاخوری / پیاز: یک عدد / نمک، فلفل و ادویه: به میزان لازم

کره را در قابلمه مناسبی ریخته و پیاز، ساقه کرفس و کلم برکلی خردشده را در آن میریزیم وخوب تفت میدهیم. آب مرغ را اضافه میکنیم و اجازه میدهیم مواد کمی نرم شوند. بعد آن را در غذاساز میریزیم تا یکنواخت شود. سوپ را دوباره در قابلمه میریزیم و قارچهای اسلاید یا خرد شده را اضافه میکنیم و روی حرارت کم میگذاریم. وقتی سوپ غلیظ شد و جا افتاد دو قاشق خامه را خوب با سوپ مخلوط کرده و سرو میکنیم.

سوپ عدس و بلغور

مواد لازم:

عدس: 100گرم / بلغور گندم یا جو: 100 گرم / پیازداغ: 2 قاشق غذاخوری/ سیبزمینی کوچک: یک عدد / نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم / نعنا داغ: به میزان دلخواه

عدس و بلغور را چند ساعت در آب ولرم خیس کرده و سپس روی حرارت کم کامل میپزیم. پیازداغ و زردچوبه را در قابلمه ریخته و روی حرارت میگذاریم و تفت میدهیم سپس فلفل و نمک را اضافه کرده و به آش در حال جوشیدن اضافه میکنیم. بعد سیبزمینی را پوست کنده و نگینی خرد میکنیم و در آش میریزیم. درقابلمه را گذاشته و روی حرارت کم میگذاریم تا آش جا بیفتد. البته اگر غلیظ شد کمی آب جوش به آن اضافه میکنیم.

بعد از این که آش پخت و آماده شد آن را در ظرف مناسبی ریخته، با نعناداغ تزئین کرده و سرو میکنیم. این آش خوش طعم را باید با آب لیموی تازه که سرشار ازویتامین C است میل کنید.

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها