خطیب جمعه تهران گفت: ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بد عمل کردیم، گردن کلفت ها را کنار گذاشتیم و سراغ ضعیف تر ها رفتیم.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۴۶
خطیب نماز جمعه تهران: باید سراغ گردن کلفتها رفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز با بیان اینکه تقوا ، پوشش و صیانت و وسیله ای برای تسهیل امور است گفت: در مسئولیت ها امانتدار مردم باشید چون همه مسئولیت ها و مدیریت ها امانت است و باید در روز قیامت در محضر خداوند پاسخگو بود که آیا این مدیریتها در جهت منافع شخصی به کار گرفته شد یا برای مردم.

وی افزود: در تربیت فرزندان هم خداوند متعال سفارش هایی کرده است پدران عزیز با فرزندانتان چه کردید ؟ اگر گرفتار آسیب های اجتماعی شدند آیا خود را مقصر می بینید ؟ آیا با بچه هایتان رفاقت و آنها را با طبیب های اخلاقی آشنا کردید ؟ آیا به مدارس آنها سر زدید و از مدیرانشان خواستید تا آنها را مسجدی تربیت کنند؟ آیا اطمینان دارید در مدارس دخترانه دختران را به متانت ، شخصیت و مهارت و زندگی و حفظ حریم پدر و مادر دعوت می کنند و یا سند 2030 را اجرا می کنند؟ اگر این طور است چرا ساکتید و به داد بچه هایتان نمی رسید؟

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد : تقوا مجموعه کنترل هایی است در رفتار شخصی ، خانوادگی ، فرهنگی و اجتماعی . مرگ آغاز یک زندگی برگشت ناپذیر است و باید دید هر کاری که فرد انجام می دهد از حرف تا داد و ستد در قیامت آیا به صورت نور ذخیره می شود یا مار و عقرب ؟ این می شود مجموعه نظارت های سازنده که در تقوا خلاصه شده است .

وی گفت : در جمله ایَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعینُ پیام هایی وجود دارد. آرزوی ما این است که با صداقت بگوییم ایاک نعبد و این حضور را درک کنیم که در محضر هستی لایتناهی و قدرت بیکران هستیم .

خطیب جمعه تهران افزود : منِ کمترین با خدایم مستقیم سخن می گویم خدا مرا به حضور پذیرفته است در محضر ملک الملوک به او اعلام آزادگی می کنم و می گویم پروردگارم به هیچ کس سرسپرده نیستم ، به شرق و غرب و ثروت و قدرت وابسته نیستم و فقط دل به تو دارم و تو را می پرستم مال پرست و هواپرست و تابع جریانهای سیاسی و وامدار هیچ تشکیلاتی نیستم .

وی اضافه کرد: حرکت امام حسین (ع) برای تبیین ایاک نعبد بود ، در ایاک نعبد مسائل قابل طرحی وجود دارد که از جمله می توان به واژه عبودیت اشاره کرد ایاک نعبد در آیات مختلف دیده می شود و آن این است که مردم خدا را بنده باشید چون او خالق شماست ، پدر و مادر و ریشه هایتان از خداست و باید او را عبودیت کنید .

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد : واژه دیگر مودت است خدای متعال به ما نگفته است که اهل بیت را عبادت کنید اما گفته است که عاشق امام حسین (ع) ، امام علی (ع) و پیامبر اکرم (ص) باشید و به امامانتان دل بسپارید واژه دیگری داریم که اطاعت است پیامبران آمده اند که همه از آنها اطاعت کنند اینان حاکمند باید بر کشتی آنها سوار شد و هر کسی در هر جا نشسته نباید از روی سلیقه کشتی را سوراخ کند که در مسئله امر به معروف و نهی از منکر که متروک مانده به این موضوع اشاره شده است .

وی افزود : عینیت امر به معروف درباره افراد ضعیف و خجل است ولی عده ای آنقدر جسور شده اند و با جهالت ذهنشان را مخدوش کرده اند که امربه معروف را برای خودشان مزاحم می بینند و مانعی برای رسیدن به زندگی تلقی می کنند در حالیکه امر به معروف لطف خدا، دستگیری و چراغ راه است .

خطیب جمعه تهران گفت: ما در این زمینه بد عمل کرده ایم ، گردن کلفت ها را کنار گذاشتیم و به سراغ ضعیف تر ها رفتیم و حالا همه امر به معروف نهی از منکر را شوخی تلقی می کنند وقتی گردن کلفت های سیاسی و اقتصادی همه جا را چپاول و غارت می کنند آن وقت سراغ تازه کارها برویم معلوم است که نمی پذیرند باید از بالا شروع کرد و راه امام حسین (ع) را در پیش گرفت .

وی تصریح کرد : امام حسین (ع) با یزد و حکومت فاسد کار داشت و با افرادی که چپاول می کردند او برای براندازی نظام فاسد قیام کرد و با مردم کوفه کاری نداشت نباید در برخورد با کوچک تر ها حساس باشیم هر حرامی که در دنیا واقع می شود مومن ناراحت می شود اما با چه کسی باید برخورد کرد و جان را در راه چه کسی باید داد؟ این در حفظ هویت که از طریق حکومت ها دست به دست می شود اهمیت دارد این حکومت ها تغییر فرهنگ می دهند هویت ها را عوض می کنند و جامعه را به رنگ فساد وابستگی و بی عرضگی در می آورند باید با گردن کلفت ها در افتاد و برخورد کرد .

خطیب جمعه تهران افزود : همه از مسئولان الگو می گیرند اگر مسئولی غیرتی بود جامعه غیرتی است اما اگر مسئولی احساس مسئولیت نکند جامعه هم بی خیال می شود امام حسین (ع) قانون و راز مبارزه با ظلم و ستم است او سنگر زمین خورده هاست و هر کس به این سنگر پناه بیاورد نجات پیدا می کند در دو قسمت از زیارت عاشورا مسئله ظهور بیان شده است تا آمادگی مبارزه با فساد را نداشته باشیم ادعای انتظار حقیقت ندارد باید خودمان زمینه را برای ظهور امام فراهم کنیم .

وی ادامه داد : امام حسین در نامه ای به برادرشان نوشتند هر کس به من ملحق شود شهید می شود و به او بشارت مدال شهادت می دهم و اگر ملحق نشود روی پیروزی را نخواهد دید پیروزی در گرو شهادت است لذا شهادت عین پیروزی، نجات و ارتقاست و هر کس دامن امام حسین (ع) را بگیرد به شهادت نزدیک می شود .

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت : ترسیدن از جنگ و تحریم ضدیت با عاشوراست باید در خط امام حسین و عاشورا بود در غوغای تبلیغات که از دوست و دشمن می شنویم تا جامعه مایوس شود باید بگویم که 40 سال است ملت ما با رهبری انسانی آزموده و عاشق شهادت از هیچ قدرتی هرگز هراس نداشته و در برابر قدرت ها با اقتدار به میدان آمده است .

وی در پایان با اشاره به پیشرفت کشور در عرصه های مختلف از جمله پزشکی ، سلولهای بنیادی ، نانو ، موشک و ماهواره گفت : در جای جای کشور رشد کرده ایم و ملتی که 8 سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته بر چند روز مشکلات اقتصادی هم فائق خواهد آمد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها