متهم، زن میانسال را قربانی سرقت طلاهایش کرد

راز جنایت مرد افغان در باغچه

سرایدار افغان پس از قتل زن ایرانی و سرقت طلاهایش، جسد او را در باغچه خانه دفن کرد. متهم به قتل قصد فرار به افغانستان را داشت که از سوی پلیس دستگیر شد. پلیس آگاهی تهران در مورد استخدام اتباع غیرمجاز هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۳۶

به گزارش جامجم، تحقیقات جنایی در این پرونده از ششم شهریور امسال و در پی گزارش ناپدید شدن زن 55 سالهای به نام مریم در محله باغ فیض آغاز شد.

همسر مریم در شکایت خود گفت: همسرم ساعت سه بعدازظهر ششم شهریور امسال برای خرید از بازار میوه و ترهبار از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. در این مدت به تماسهای من و فرزندانم پاسخ نداده است. سابقه ندارد او بدون اطلاع تا دیروقت بیرون خانه باشد به همین خاطر احتمال میدهم گرفتار حادثهای شده باشد.

ردپای سرایدار

پس از این شکایت، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با مراجعه به خانه مریم و بررسی تصاویر به دست آمده از دوربینهای مداربسته محدوده محل زندگی او در یک مجتمع مسکونی دریافتند زن میانسال برای رفتن به بازار میوه و ترهبار از کوچه محل سکونتش ترددی نداشته است. با کشف این سرنخ تحقیقات روی ساکنان مجتمع متمرکز و در ادامه مشخص شد مردی افغان حدود 50 ساله در این مجتمع به عنوان سرایدار مشغول به کار است و اتاقکی نیز به عنوان اتاقک سرایداری برای استراحت و زندگی در اختیار او قرار گرفته است. کارآگاهان همچنین در ادامه تحقیقات پلیسی پی بردند سرایدار ساختمان به نام عبدا... مجوز اقامت قانونی در کشور ندارد و به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است .

با توجه به دلایل و مستندات به دست آمده که حکایت از آن داشت که مریم از مجتمع محل زندگی خود خارج نشده و تلاش سرایدار برای تسویه مالی با مدیر مجتمع به بهانه بازگشت به کشورش، باعث شد کارآگاهان با هماهنگی با سهرابی بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران، 18 شهریور اتاقک سرایداری را بازرسی کرده و طلاهای مریم شامل دستبند، زنجیر، چهار انگشتر و همچنین گوشی تلفن همراه او را کشف کردند .

اعتراف به جنایت

با وجود تمامی دلایل و مستندات و کشف اموال مریم در اتاقک سرایداری، عبدا... در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت زن میانسال شد، اما در کمتر از 24 ساعت لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت طلاهای مریم اعتراف کرد. مرد افغان در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: زمانی که زن میانسال قصد خارج شدن از مجتمع را داشت، در یک لحظه متوجه طلاهای همراهش شدم.

به بهانهای او را به اتاقک سرایداری کشانده و به سمت او حملهور شدم و سرش را محکم به زمین کوبیدم که باعث مرگش شد. پس از سرقت طلاها، جسد را به داخل باغچه انتهای ساختمان بردم و دفن کردم .

کشف جسد

با اعتراف متهم به ارتکاب جنایت و دفن کردن جسد در داخل فضای سبز مجتمع، هماهنگی لازم با تشخیص هویت پلیس آگاهی، آتشنشانی و بازپرس پرونده انجام و کارآگاهان با راهنمایی متهم موفق به کشف جسد دفن شده در داخل باغچه داخل مجتمع شدند .

هشدار پلیس

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به کشف جسد مریم، پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و متهم با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است و تحقیقات در این پرونده در مراحل مقدماتی و اولیه
قرار دارد .

وی در پایان هشدار داد: شهروندان برای نگهبانی و سرایداری ساختمانها و همچنین نظافت خانه به هیچ عنوان از افرادی که هیچ اطلاعی از سابقه آنها ندارند، استفاده نکنند و به مراکز خدماتی دارای مجوز مراجعه کنند. همچنین وضعیت مجوز شرکت را از دستگاههای مسؤول استعلام بگیرند و به یک تابلو و آگهی اعتماد نکنند.

همچنین از کارگران افغان بدون مجوز اقامت در کارهای ساختمانی استفاده نکنند و جدا از خطراتی که وجود دارد استفاده از اتباع بدون مجوز، غیرقانونی و جرم است.

میخواستم به افغانستان فرار کنم

عبدا... مرد افغان 50 ساله روز سهشنبه در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران نزد بازپرس سجاد منافیآذر به قتل زن ایرانی اعتراف کرد و به تشریح ماجرای قتل پرداخت. او برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرارگرفت.

مرد افغان متهم به قتل، مجرد است و میگوید: اگر پلیس پیدایش نمیکرد میخواست فرار کند و به کشورش بازگردد.

در ایران چه میکنی؟

من از چند سال پیش به طور غیرقانونی به ایران آمدم و کارهای ساختمانی و نگهبانی میکردم. در محل جنایت هم از یک سال قبل به عنوان سرایدار مشغول کار شدم.

از شب جنایت بگو.

آن شب او را به بهانهای به اتاقک سرایداری ساختمان کشاندم. همان موقع متوجه شدم طلاهایی همراه دارد، وسوسه شدم گوشی و طلاهایش را سرقت کنم.

بعد چه شد؟

به او حمله کردم که به من فحاشی کرد. بعد زمین افتاد و محکم سرش به زمین کوبیده شد و بعد خفهاش کردم. طلاها و گوشی او را سرقت کردم. یک ساعت در کنار جسد ماندم. بعد تصمیم گرفتم برای فاش نشدن ماجرا جسد را دفن کنم. در بخش ضلع جنوبی ساختمان، باغچه کوچکی بود که کمتر کسی به آنجا تردد میکرد. جسد را کشانکشان به سمت باغچه بردم. حدود 30 سانتیمتر خاک را کندم و در همان جا دفنکردم.

قصد فرار داشتی؟

بله. وسایلم را جمع کردم، میخواستم تسویه کنم و به افغانستان بازگردم تا ماجرا لو نرود که پلیس سر رسید و پیش از فرار دستگیر شدم.

گوشی و طلاهای مقتول هم از اتاقک سرایداری کشف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها