زنان و تولید ملی: از 15 شهریور سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفت و گوی تهران برپا می‌شود. این رویداد نخستین بار در سال 1391 با هدف حمایت از برندهای داخلی و عرضه محصولات مراکز کوثر، وابسته به زنان سرپرست خانوار آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۴۳

در این دوره حدود 70 برند داخلی که زنان مدیریت آن را بر عهده دارند برای ارائه محصولات خود اعم از پوشاک زنانه، مردانه و بچهگانه در نمایشگاه شرکت خواهند کرد. قرار است بسیاری از کالاها با تخفیف 30 تا 35 درصد عرضه شوند تا امکان خرید برای تمامی اقشار جامعه وجود داشته باشد و با توجه به اینکه در آستانه مهرماه و بازگشایی مدارس هستیم، قرار است لوازمتحریر ایرانی نیز با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

ورود دادگاه به ازدواج 13 تا 16 ساله ها: به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در طرح افزایش سن ازدواج که با قید یک فوریت تحویل مجلس شده، دختران بین 13 تا 16 سال برای ازدواج باید حکم قانونی از دادگاه دریافت کنند و ازدواج دختران زیر 13 سال نیز ممنوع خواهد شد. طبق آخرین آمار رسمی ثبتشده در سالهای 1391 تا1395 از 4/9 تا 5/6 درصد (حدود 40 هزار) کل ازدواجهای ثبتشده در کشور در گروه سنی 10 تا 14 ساله قرار دارد؛ هرچند در این گروه سنی در کنار این آمار باید وجود آمار غیررسمی را نیز در نظر گرفت؛ ازدواجهای ثبت نشدهای که بین مهاجران، اتباع غیرایرانی و کودکانی که دارای مادر ایرانی و پدر غیرایرانی هستند، روی میدهد.

ستاره با معرفت هالیوود: خانم کیت بلانشت بازیگر شناخته شده هالیوود با حضور در جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به جنایات میانمار علیه مسلمانان روهینگیا شرکت کرد و در این جلسه از رویدادهای وحشتناکی مانند نسلکشی و تجاوز سخن به میان آورد.

بلانشت بازیگر برنده جایزه اسکار که سفیر حسننیت سازمان ملل است، در جلسه شورای امنیت از شکنجه، قتل و تجاوز به مردم روهینگیا در میانمار صحبت کرد. او در بخشی از صحبتهایش گفت: «چگونه مادری میتواند سوخته شدن فرزندش را ببیند و تاب بیاورد؟» او در عین حال از دولت بنگلادش برای پذیرفتن نزدیک به یک میلیون آواره روهینگیایی تقدیر کرد و آن را نشانی از انسانیت دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها