بیشتر پهپادهای دوربین‌دار دنیا بزرگ، سنگین و البته گران‌قیمت هستند، اما اسکای نانو 2 (Skeye Nano 2) با همه آنها متفاوت است.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۸۱

این گجت 59 دلاری که در کف دست هم جا میشود توانسته لقب کوچکترین پهپاد دوربیندار دنیا را به خود اختصاص دهد. یک دوربین با کیفیت فیلمبرداری HD دارد و کاربر با استفاده از فناوری وایفای قادر به کنترل آن خواهد بود. این گجت دارای ژیروسکوپ داخلی است و در نتیجه کنترل آن حتی برای تازهکاران نیز ساده است. کاربر میتواند اسکای نانو 2 را از فاصله 50 متری نیز کنترل کند. این پهپاد از قابلیتهایی نظیر چرخش آکروباتیک در هوا برخوردار است و به لطف برخورداری از لامپهای LED‌ در شب نیز میتوان از آن استفاده کرد. باتری این گجت با هر بار شارژ تا 5 دقیقه انرژی مورد نیازش را تامین میکند. باتری دسته کنترل این دستگاه از نوع قلمی معمولی است.

ساعت هوشمند ویژه کودکان

شرکت چینی شیائومی بتازگی محصولی ویژه کودکان روانه بازار کرده است. این محصول که یک ساعت هوشمند است، میبانی واچ ۳ (Mi Bunny Watch 3) نام دارد. این ساعت هوشمند از فناوری ارتباطی 4G LTE پشتیبانی میکند و برای استفاده از آن کافی است یک سیمکارت نانو را در شیار ویژهای قرار دهید. صفحهنمایش Amoled با وضوح 360 در 320 و دوربین HD دو مگاپیکسلی از دیگر قابلیتهای این ساعت هوشمند است. میبانی واچ 3 دارای استاندارد IPX7 است که همین، خیال والدین را از مقاومت بالای آن در برابر آببازی و دیگر بازیگوشیهای کودکان راحت میکند. همچنین فناوری GPS به کار رفته در آن به والدین امکان شناسایی مکان دقیق فرزندشان را میدهد. شارژ کامل این گجت 50 دقیقه طول میکشد و با هر بار شارژ انرژی مورد نیاز برای 30ساعت کار تامین میشود. این ساعت هوشمند 90دلار قیمت دارد.

نور درمانی برای خواب بهتر

انبوه تنشهای روزمره سبب میشود بسیاری از افراد در خواب شبانه دچار مشکل شوند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، احتمالا عینک جدید نور درمانی با نام اسمارت اسلیپ گلسز 3 (Smart Sleep Glasses II) برایتان سودمند خواهد بود. این گجت که شباهت زیادی به عینک معروف گوگل دارد، دارای چند لامپ با نوری تقریبا سبز است. قرارگیری چشم در برابر این نور سبب تنظیم تولید ملاتونین (هورمون خواب) در بدن کاربر میشود. بر اساس اعلام شرکت سازنده، هفت روز پس از آغاز استفاده از این گجت، کاربر میتواند نتایج ملموس آن را در کیفیت و کمیت خواب خود مشاهده کند. این گجت 48 گرم وزن داشته و شارژ کامل باتری آن نیز 70 دقیقه طول میکشد. همچنین اپلیکیشن ویژه گوشی این گجت هم میتواند کیفیت خواب کاربر را مورد پایش قرار دهد و پیشنهاداتی کاربردی برای بهبود آن ارائه کند.

گلدانی که نور را تعقیب میکند

داشتن گل و گیاه یکی از مواردی است که تا حدی میتواند حس طراوت را به زندگی شهری بازگرداند. بسیاری از ساکنان آپارتمانها دوست دارند از انواع گیاهان مراقب کنند، اما شاید مشغلههای مختلف کاری مانع مراقبت مداوم گیاهان شود. در این میان، یک شرکت نوآور چینی به نام وینکراس (vincross) به فکر طراحی نوعی گلدان افتاده که میتواند نور خورشید را دنبال کند. این گلدان دارای چند جفت پای رباتیک است و پس از شناسایی محل نور و تغییر موقعیت آن، گلدان را به همان سو میبرد. این کار میتواند مرگ زودرس گیاه به دلیل نبود نور یا رشد نامتوازن آن به خاطر برخورداری از نور روی بخشی از برگها را کاهش دهد. این گجت همچنین از قابلیت تشخیص شدت نیاز گیاه به آب و اعلام آن به کاربر نیز برخوردار است. گفتنی است هنوز قیمت نهایی این گجت اعلام نشده است.

تفنگ آبی نوآور

همه ما احتمالا خاطرات خوبی از بازی با تفنگ آبی در تابستان داریم. استفاده از این وسیله بازی یکی از محبوبترین سرگرمیهای تابستانی در بسیاری از کشورهای دنیا به شمار میرود که البته با توجه به مشکلات کمبود آب در کشور، این بازی دیگر توصیه نمیشود. بتازگی یک تیم نوآور، نوعی تفنگ آبی جدید طراحی کرده که یک سروگردن از انواع مشابه بالاتر است. این تفنگ آبی که اسپیرا وان (Spyra One) نام دارد، برخلاف دیگر مدلهای مشابه، آب را بهصورت تکه تکه (یعنی مانند گلوله) شلیک میکند. این تفنگ به شکلی طراحی شده که میتواند برد زیادی و تا فاصله 12 متری را پوشش دهد. این در حالی است که بهترین رکورد برای تفنگهای آبی معمولی حدود هفتمتر است. همچنین صفحه نمایشگر دیجیتال این تفنگ نیز میزان آب باقیمانده و تعداد شلیکهای صورت گرفته با هربار پرکردن را نیز نشان میدهد.

امنیت در کنار نور

لیتمور (Litmor) یک گجت برای تامین امنیت خانه یا محل کار است که تفاوتهایی با دیگر ابزارهای مشابه خود دارد. این گجت که توسط یک تیم هنگکنگی طراحی شده دارای دو بخش روشنایی و دوربین با کیفیت بالاست. اصلیترین وجه تمایز این گجت با دیگر گجتهای امنیتی را باید در الگوریتم بسیار پیشرفته آن دانست. این الگوریتم هوش مصنوعی دارای چهار مرحله برای فیلتر دقیق اطلاعات است. بهاینترتیب احتمال دریافت هشدارهای نادرست از سوی این سامانه به حداقل میرسد. این الگوریتم میتواند تفاوت بین موجودات زنده با اشیا و نیز تفاوت بین انسان با حیوانات را تشخیص دهد. لیتمور همچنین قادر به شناسایی اعضای خانواده و همچنین تمایز رفتارهای مشکوک از عادی است. لیتمور از نور زیادی در شب برخوردار است و میتواند ضمن تامین نور مورد نیاز، تصاویری باکیفیت عرضه کند. این گجت 400 دلار قیمت دارد.

نمایشگر تصاویر هولوگرافیک

تصاویر هولوگرافیک، یکی از صحنههای رایج در بسیاری از فیلمهای علمی-تخیلی است. هولوگرام، تصویری سهبعدی و بسیار نزدیک به واقعیت است. با اینکه با استفاده از عینکهای واقعیت مجازی یا ابزارهای واقعیت افزوده میتوان چنین تصاویری را مشاهده کرد، گجت جدیدی به نام لوکینگ گلس (Looking Glass) میتواند بهعنوان یک نمایشگر رومیزی ویژه این کار استفاده شود. برای استفاده از این گجت کافی است آن را به رایانهتان وصل کنید. لوکینگگلس بهصورت همزمان 45 تصویر را با سرعت 60 فریم در ثانیه به نمایش در میآورد. به این ترتیب طراحان گرافیکی میتوانند تصاویر سهبعدی خود را به شکلی زنده نمایش دهند. لوکینگ گلس امکان تعامل با تصاویر به نمایش درآمده را نیز برای کاربر فراهم میکند. این وسیله میتواند برای سرگرمی به کار رود یا از آن برای مقاصد آموزشی (نظیر تشریح عملکرد اعضای زنده بدن) بهره گرفت.

صالح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها