یک کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

مذاکره مجدد با آمریکا بی عقلی است

حمیدرضا ترقی، با تاکید بر آن که مذاکرات برای طرفین باید یک هدف مشخص را با خود به همراه داشته باشد به جام جم آنلاین گفت: ایران ماه ها در رابطه با تنها توافقش با آمریکا مذاکره کرد و همان طور که می دانیم با بدقولی و خلف وعده آمریکا رو به رو شد که البته دور از انتظار نیز نبود.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۰۶
مذاکره مجدد با آمریکا بی عقلی است

وی در گفتگو با جام جم آنلاین، ادامه داد: آمریکا ظرفیت و قابلیت مذاکره را ندارد و در مذاکرات تنها به منافع و خواسته های خودش توجه می کند و به هیچ عنوان برای منافع طرف مقابل اهمیتی قائل نمی گردد، به تعبیری دیگر آمریکا در مذاکرات فقط به دنبال برد است و حتی اعتقادی به سیاست برد- برد نیز ندارد.

به گفته ترقی، بنابراین در چنین شرایطی که یک دولت سیاست مذاکره اش مبتنی بر برد - باخت باشد، مسلما مذاکره با چنین کشوری جز بی عقلی معنی دیگری ندارد. رئیس جمهور هم اعلام کرد که مذاکره مجدد با غربی‌ها ناشی از عدم عقل و دیوانگی است یا حتی اشاره کرد که کشورهای دیگر هم حاضر نخواهند شد با اینها مذاکره کنند، چون اینها به تعهدات خودشان پایبند نیستند.

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: آمریکایی ها مذاکره را تنها برای مذاکره می خواهند بدین مفهوم که آمریکا تصمیم دارد به دنیا نشان دهد ایران در برابر فشارهای آمریکا از مواضع خود دست برداشته و حاضر به نشستن پای میز مذاکره شده است. آمریکا می خواهد دوباره ایران را وادار به مذاکره کند تا نشان دهد مذاکره ایران با آمریکا، عقب نشینی ایران از مواضع اصولی و در واقع ضد استکباری اش است.

وی گفت: سیاست جدید آمریکا با روی کار آمدن ترامپ این است که ایران را در رابطه با مسائل داخلی آنقدر درگیر کند که موجب یک فشار داخلی مردمی علیه دولت شود که نتیجه آن نارضایتی مردم نسبت دولت می شود و این نارضایتی عاملی است برای پذیرش فشارهای آمریکا برای تغییر رفتار ایران.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بدعهدی و خوی استکباری سیاستمداران ایالات متحده بر همه سلایق سیاسی و اقشار مختلف جامعه روشن شده، گفت: در چنین شرایطی از مذاکرات، ایران نه تنها امتیازی بدست نمی آورد بلکه امتیازهای زیادی را در این مذاکرات باید ارائه دهد و به عبارت ساده تر ، این نوع مذاکره هیچ نفعی به ملت ایران نخواهد رسید.

این کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است، مذاکره با آمریکا جز از دست دادن دستاوردها، ابهت و موقعیت انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل نتیجه دیگری از این مذاکرات نمی توان بدست آورد.

وی در پایان افزود: تا زمانی که این عوامل حاکم بر اصول مذاکرات آمریکا باشد به هیچ عنوان نمی توان موقعیت مناسبی برای مذاکره ثمربخش پیدا کرد مگر آنکه آمریکا تغییر روش داده و بر اساس این تغییر سیاست امکان مذاکره به وجود آید. ناگفته نماند آمریکا و غرب با توجه به خصومتی که با ایران دارند حاضر نیستند برای حل مشکلات به ما کمک کنند برای همین در هر موضوعی ماهیت خود را نشان می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها