خیلی سخت است که به موفقیت، شهرت و ثروت برسی اما فراموش نکنی از کجا آمده ای و چه چیزی را پشت سر گذاشته ای.
کد خبر: ۱۱۵۴۹۶۸
عنایتی: هر چه دارم از امام هشتم دارم  / معجزه فراوان دیده ام

به گزارش جام جم آنلاین ، این جمله می تواند خلاصه حال و روز بسیاری از چهره های مشهور فرهنگی ، هنری و ورزشی باشد. یکی از این ورزشی ها رضا عنایتی است، آقای گل سه باره لیگ برتر فوتبال ایران. درباره قصه زندگی رضا عنایتی بارها و بارها چیزهای زیادی شنیدیم، از روزی که به برنامه ماه عسل رفت تا روزی که برای نخستین بار در گفت و گو با یکی از رسانه ها از این گفت که زمانی کارگر ساده کارخانه فرش بافی بوده است و با گاری فرش اینور و آنور جابجا می کرده است.

رضا عنایتی که اکنون پدر چهار پسر است همانند 15 سال پیش بدون هیچ ابایی از گذشته خود می گوید. اما یک ویژگی بسیار مهم دیگر در زندگی رضا عنایتی وجود دارد و آن هم این است که ارادت بسیار ویژه ای به امام رضا علیه السلام دارد. البته نمی توان گفت ارادت به این امام معصوم یک ویژگی است چرا که نزد بسیاری از هموطنان اشتراک دارد.

عنایتی اما به عنوان یک چهره مشهور و موفق وقتی بخواهد درباره ارادت به امام رضا علیه السلام بگوید و به این اشاره کند که موفقیت هایش به طرز عجیبی با این امام معصوم ارتباط دارد موضوع جالب می شود.

شما همیشه از ارتباط معنوی خودتان با پیشوای هشتم را یکی از رازهای موفقیت خودتان می دانید. در اینباره بیشتر توضیح می دهید؟

بله، در کلام نمی توانم خیلی زیاد درباره آن توضیح بدهم. کسانی که تا به حال به حرم نرفته اند نمی توانند به راحتی کلام افرادی مانند من را درک کنند. حرم و امامم همیشه به من احساس سبکی خاص و آرامش قلبی می دهند. من همیشه گفته ام و باز هم می گویم. محال است که شما به حرم امام رضا علیه السلام بروید ، حاجتی بخواهید و آن حاجت روا نشود. من همیشه حاجت هایم را گرفتم و معجزات مختلفی را به چشم دیده ام. خوش شانسی من است که اصالتا مشهدی هستم و همیشه پای ثابت زیارت در حرم مطهر بوده ام. آرامش همیشگی ام را مدیون پیشوای هشتم هستم.

نخستین خاطره شما از حرم امام رضا علیه السلام چیست؟

11 ساله بودم و دستفروشی می کردم. جوراب می فروختم اما آن روز اصلا فروش نداشتم و به پولش هم نیاز داشتم. جلوی حرم که رسیدم بغض کردم که چرا پولی ندارم. در دلم به امام رضا علیه السلام گفتم که خودت چقدر می دانی الان به پول نیاز دارم. هنوز لحظاتی نگذشته بود که خانمی به من نزدیک شد و تمام جوراب هایم را یکجا خرید. آن واقعا یک معجزه بود. البته پس از آن هم معجزه ها دوباره برای من تکرار شد. بارها و بارها.

شنیده ایم به خادمی حرم نیز بسیار علاقه دارید؟

بله همین طور است. من برای امام معصوم حاضرم کفشداری هم کنم. افتخار بزرگی است. البته من در طول این سال ها افراد بسیار زیادی را دیده ام که آرزوی خادمی حرم امام هشتم را دارند. کسانی که می خواهند خادم شوند حس و حال دیگری دارند و واقعا نسبت به چیزی که می خواهند انجام بدهند ایمان دارند.

زمانی که در اوج فوتبال بودید عبارت امام رضا علیه السلام را همیشه روی پیراهن خود درج می کردید و نشان می دادید؟

بله، خودش قوت قلب بزرگی بود. بعضی از چیزها قوت قلب است و از نظر روحی و روانی توان را بالا می برد. ارزش ها را به راه های مختلفی می توانیم نشان بدهیم، این یکی از راه هاست. من هر چه دارم از امام رضا علیه السلام دارم.

بزرگ ترین معجزه ای که در رابطه با امام هشتم دیده اید چه بوده است؟

معجزه فراوان است. بزرگ ترین معجزه از زبان یک نفر می تواند این باشد که بیماری که دکترها جوابش کرده اند شفایش را گرفته است. از این دست معجزات تا دلتان بخواهد فراوان است.

با توجه به ارادتی که به امام رضا علیه السلام دارید می توانید تصور کنید روزی خارج از مشهد زندگی کنید؟

من قبلا هم خارج از مشهد زندگی کرده ام. چند سالی بازیکن تیم های مختلف از جمله استقلال بودم. همان زمان هم دلتنگ می شدم. بالاخره آدم برای شرایط کاری مجبور است گاهی اوقات از خانه و کاشانه اش دور شود. واقعا دوری از فضای معنوی مشهد و خانواده سخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها