چاقی و خوش‌پوشی

چاقی و اضافه وزن، مشکلات و چالش‌های زیادی را برای پوشیدن و انتخاب لباس مناسب ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۴۷۰۲

در حقیقت، بسیاری از افرادی که اضافهوزن دارند بر این باورند که هیچ لباسی مناسب آنها پیدا نمیشود؛ همین تصور اشتباه باعث میشود لباسهایی بپوشند که با اندامشان سازگاری ندارد و ظاهرشان را نازیبا میکند.

لباسهای گشاد

وقتی اضافه وزن دارید، اولین تصمیمی که به ذهنتان میرسد این است که آن را بپوشانید و به سمت پوشیدن لباسهای گشاد میروید اما به خاطر داشته باشید که این لباسها به وزنتان اضافه میکند و ظاهر شما را چاقتر نشان میدهد. این تصویر زمانی که لباسهای گشادی با رنگهای روشن میپوشید، تقویت میشود. برای این که کمی لاغرتر و بهاصطلاح جمع و جورتر به نظر برسید، لباسهایی را بپوشید که اندازه شما دوخته شده باشد و گشادی اضافه نداشته باشد. بهعنوان مثال، اگر شانههای کوچکی دارید، از لباسهایی با یقه V شکل استفاده کنید.

رنگهای اشتباه

رنگ مشکی به این دلیل که اثر لاغرکنندگی دارد، رنگ محبوبی به ویژه برای افراد چاق است. البته این کار اشتباهی است که برای لاغر به نظر رسیدن تنها از لباسهای مشکی استفاده کنید. بهتر است رنگهای دیگری را هم در شکلها و اندازههای مختلف امتحان کنید. در عوض، از جواهرات و تزئینات تیرهای استفاده کنید که تن رنگ پوست بدن شما را تکمیل کند.

کفش پاشنه تخت

هرگز از کفشهای پاشنه تخت استفاده نکنید. این کفشها، پاها را کوتاهتر و در نتیجه شما را چاقتر نشان میدهد. پس فقط در شرایطی که فعالیت بدنی انجام میدهید، کفشهای ورزشی به پا کنید. به عبارتی، بلندتر شدن قد، اندام را لاغرتر نشان میدهد.

از پوشیدن لباسهایی با خطهای افقی که شما را چاقتر نشان میدهد، خودداری کنید. در عوض، لباسهایی با خطوط عمودی انتخاب کنید. اگر قسمتهای خاصی را بهدلیل چاقی میخواهید کوچکتر جلوه دهید، از پارچههای توری یا چروک استفاده کنید.

چاقهای گلابیشکل

اگر جزو این دسته از چاقها هستید، لباسهایی بپوشید که پاها و پایینتنه شما را لاغرتر نشان دهد. دامن و شلوارهای قالب تن بپوشید و از پوشیدن شلوارهای دمپا اجتناب کنید.

مراقب پوشیدن ساپورت باشید. پیراهن بلند به همراه ساپورت در بعضی خانمها، آنها را لاغر نشان میدهد. اگر رانها و پایینتنه چاقی دارید، از پوشیدن ساپورت خودداری کنید. هنگام پوشیدن لباسهای بلند از کمربند استفاده کنید.

چاقهای سیبی شکل

افرادی که چاقی سیبی شکل داشته و در بالاتنه چاق هستند، معمولا شانهها و شکم بزرگی دارند. برای خرید لباس، آنهایی را انتخاب کنید که در شانهها و کمر نسبتا جذب بوده و گشاد نباشد. برای مردان هم لباس باید کاملا قالب بدن آنها باشد.

برای این خانمها، لباس باید ناحیه ناف را روی شکم بپوشاند. همچنین ژاکت یا کتهایی را انتخاب کنید که بلند باشد. اگر میخواهید بازوهایتان از لباس بیرون باشد، لباسهایی با آستین سهربع بپوشید و در غیر این صورت، لباسهای آستین بلند یا آستین کوتاه را انتخاب کنید.

ندا اظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها