جام‌جم ریشه‌های خاموشی‌های اخیر و مشکلات توسعه صنعت برق را بررسی می‌کند

چراغ خاموش +نمودار

نایب رئیس سابق کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین:

۴۲ درصد از ظرفیت نیروگاه های برق در دولت روحانی کاهش یافته است

دولت فعلی باید بهینه سازی نیروگاه های برق و همچنین افزایش تولید برق را جدی بگیرد. نمایندگان مردم دائماً وضعیت بی برقی و کم آبی کشور را به گوش مدیران و مسئولان می رساندند اما متأسفانه هیچگاه مدیر و مسئولی احساس مسئولیت پذیری در قبال مردم ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۶۴
۴۲ درصد از ظرفیت نیروگاه های برق در دولت روحانی کاهش یافته است

محمد سعید انصاری در رابطه با قطع سراسری برق به جام جم آنلاین گفت: بی برقی های اخیر کشور ناشی از گرمای شدید نیست بلکه تنها به دلیل عدم برنامه ریزی و ضعف مدیریت وزارت نیرو در سال های گذشته است وبا کمال تاسف باید گفت وزارت نیرو و سازمان آب و برق کشور برنامه مناسبی در این راستا نداشته و ندارند.

وی ادامه داد: مردم در تمام نقاط کشور به خصوص مناطق جنوبی اعم از خوزستان، بوشهر، هرمزگان و ... با کم آبی و بی برقی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند، متأسفانه اگر برنامه و طرح‌های تدوین شده به مرحله اجرایی می رسید و همچنین برنامه های مناسب تری در دستور کار قرار می گرفت امروزه شاهد این دست از بحران‌ها برای شهروندان نبودیم. برای مثال اکثر سدهای پر آب در محل هایی ساخته شدند که متأسفانه آب شور هستند و به هیچ کار نمی آیند، بنابراین اگر دها در محل های مناسبی احداث می شد قطع به یقین شاهد این همه کم آبی و همچنین بی برقی در کشور نبودیم.

انصاری در خصوص موضوع صادرات برق کشور گفت: تا جایی که اطلاع دارم صادرات برق دیگر انجام نمی شود چرا که در خرمشهر یک نیروگاه حرارتی و گرمایی داریم که به وسیله آن برق به کشورهای دیگر صادر می‌شد که دیگر این کار به دلیل نیاز شدید خود کشور صورت نمی گیرد.

وی افزایش منطقی مولدهای برق و احداث نیروگاه های جدید برق را تنها راه گشای وضعیت فعلی کشور دانست و گفت: دولت فعلی باید بهینه سازی نیروگاه های برق و همچنین افزایش تولید برق را جدی بگیرد چرا که اگر مولدهای برق کشور را افزایش می‌دادیم و همچنین نیروگاه‌های گرمایی و خورشیدی احداث می نمودیم دیگر با این مشکلات مواجه نمی شدیم .

به گفته نایب رئیس سابق کمیسیون انرژی مجلس، در دولت نهم نمایندگان مجلس به جد پیگیر موضوع بی آبی و بی برقی از وزارتخانه های مربوطه بودند اما متاسفانه هیچ گاه مسئولی در راس کار وجود نداشت تا برنامه‌های تدوین شده را عملیاتی نماید.

انصاری افزود: امروزه کشور درگیر ندانم‌کاری‌های برخی از مدیران نالایق است.چرا که نمایندگان مردم دائماً وضعیت بی برقی و کم آبی کشور را به گوش مدیران و مسئولان می رساندند اما متأسفانه هیچ گاه مدیر و مسئولی احساس مسئولیت پذیری در قبال مردم ندارد، از طرفی دیگر از گذشته تا به امروز وزارتخانه‌ها ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس نداشته و ندارند.

وی در پایان افزود: ۴۲ درصد از ظرفیت نیروگاه های کشور در دولت آقای روحانی کاهش یافته است بنابراین اگر برنامه مناسبی پشت این موضوع قرار داشت ما شاهد کاهش ظرفیت نبودیم چرا که با رشد مدرنیته در همه کشورها نیاز به برق افزایش یافته و به همین دلیل نیازمند تمهیدات جدی تری در این زمینه هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها