چهار پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از مستاجران

افزایش اجاره مسکن سالیانه حداکثر تا ۱۰ درصد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین:

بی برنامگی دولت منجر به افزایش قیمت ها در بخش مسکن شده است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه دولت فعلی با فقدان برنامه نه تنها نتوانسته برای صاحبخانه شدن ملت چاره اندیشی کند بلکه امروز آثار وقفه ،رکود و ایستایی در صنعت ساختمان با افزایش قیمت مسکن ، منجر به افزایش قیمت ها در بخش اجاره بها و خرید مسکن شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۹۱
بی برنامگی دولت منجر به افزایش قیمت ها در بخش مسکن شده است

به گزارش جام جم آنلاین، احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز یکی از وظایف اساسی دولت که در قانون اساسی مشخص شده و باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد را توجه به امر آموزش، اشتغال، امنیت ، بهداشت و درمان و مسکن آحاد ملت دانست وافزود: با توجه به فرهنگ حاکم بر جامعه دارا بودن مسکن می تواند ایجاد روحیه ، دلگرمی، انسجام و استحکام خانواده را به همراه داشته باشد که متاسفانه این امر در سالهای اخیر و بعد از شکل گیری دولت جدید با مشکلات فراوانی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم انتقادات فراوانی را به مسکن مهر داشت گفت:‌ کارهای بزرگ با ایراداتی نیز همراه و محل اشکالاتی هست ولی در این طرح تلاش شد شرایط بهینه برای صاحبخانه شدن ملت ایران به ویژه زوجهای جوان فراهم شود.

نماینده تبریز با تاکید بر اینکه توجه به مسکن علاوه بر تاثیرات اجتماعی اثربخشی بالایی در بخش اشتغال دارد افزود: سرمایه گذاری در بخش تولید مسکن، تاثیر فوق العاده ای بر بخش مشاغل وابسته به مسکن دارد و می تواند تحرک بخشی در اقتصاد را فراهم کند.

وی گفت:بسیاری از کارخانجات مصالح ساختمانی که مستقیما مرتبط با صنعت مسکن هستند با سرمایه گذاری در بخش تولید مسکن رونق خواهند گرفت و این موضوع منجر به ایجاد نشاط در جامعه خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و یکی از استیضاح کنندگان وزیر راه و شهر سازی افزود:متاسفانه دولت فعلی با فقدان برنامه نه تنها نتوانسته برای صاحبخانه شدن ملت چاره اندیشی کنند بلکه امروز آثار وقفه ،رکود و ایستایی در صنعت ساختمان با افزایش قیمت مسکن ، منجر به افزایش قیمت چه در بخش اجاره بها چه خرید مسکن شده است.

وی با بیان اینکه افزایش بی رویه قیمت مسکن که در سایه ناکارآمدی برای کنترل قیمت ارز و سود سپرده بانک ها صورت گرفته باعث جهش قابل توجهی دراین حوزه شده گفت:دولت موضوع مسکن اجتماعی را بارها مطرح کرد ولی در ۵ سال و اندی که از عمر دولت یازدهم و دوازدهم می‌گذرد نمونه ای از اجرای این طرح را در کشور شاهد نیستیم.

نماینده تبریز با اشاره به اینکه دولت در حوزه مقاوم سازی روستایی‌و ساخت بافت های فرسوده اقدامی انجام نداده و دچار بی برنامگی است تاکید کرد: امروز جهش قیمت مسکن بدون این که از جانب دولت برنامه مشخصی وجود داشته باشد،سهم بزرگی از اقتصاد خانواده معطوف به خود کرده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی کاهش تعداد پروانه های ساخت در دولت را منجر به محدودیت ساخت و ساز مسکن مورد نیاز جامعه عنوان کرد و گفت:وزیر راه و شهرسازی معتقد است که تعداد زیادی مسکن خالی وجود دارد و این در حالی است که وجود چنین منازلی در مناطقی بیشتر دیده می شود که اقشار آسیب پذیر و کم بضاعت قادر به تهیه آن در چنین مناطقی نیستند.

وی گفت: آقای آخوندی در خصوص وظیفه وزارتخانه خود به اصل ۴۴ در مورد خصوصی سازی استناد می‌کند و می‌گوید در حوزه ساخت و ساز مسکن برای مردم مسئولیتی نداریم ،در حالی که اگر جامعه را به امان خدا رها کنیم اقشار ضعیف به هیچ عنوان نخواهند توانست اقدام به خرید و یا اجاره مسکن نمایند.

وی با اشاره به استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی گفت:‌تاکنون سه بار مجلس اقدام به استیضاح وزیر کرده اما هر بار آقای اخوندی با وعده های متعدد به نمایندگان توانسته آنان را مجاب کند اما بی درایتی ایشان در بخش های مختلف نه تنها دربخش مسکن ثابت شده و منجر به حادثه قطار تبریز و سانحه هواپیمایی آسمان که منجر به کشته شدن هموطنان ما شد کاملا قابل رویت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها