گفت و گو با دکتر محمدرضا صفری‌نژاد، ارولوژیست

اثرات ام‌اس بر زندگی بیمار

بیماری ام‌اس چگونه بر سیستم عصبی فرد تاثیر می‌گذارد‌؟
کد خبر: ۱۱۵۲۰۷۹

ام اس (MS) یک بیماری التهابی است که در آن غلافهای عصبی رفته رفته تخریب می شوند. بیماری اماس میتواند بر نخاع و سیستم عصبی مرکزی فرد تاثیر گذاشته و پلاکهایی را ایجاد کند.

درست است که بیماری اماس در بین زنان شایعتر است، اما اگر مردی دچار این بیماری شود، دوره درمانی سختتری را به نسبت زنان تجربه خواهد کرد. البته جای بسی خوشحالی است که ابداع شیوههای درمانی جدید، منجر به آن شده است که بیماران دوره درمانی آسانتری را تجربه کنند.

نشانههای اولیه و ثانویه این بیماری چیست؟

شروع بیماری اماس عمدتا به صورت ناگهانی اتفاق میافتد و با ایجاد مشکل در قوه بینایی خود را بروز میدهد. یکی دیگر از نشانههای ابتلا به بیماری اماس از دست دادن توانایی حرکتی در ناحیه پاهاست به صورتی که فرد به شکل ناگهانی متوجه میشود که توانایی حرکت پای خود را از دست داده و مجبور است پای خود را روی زمین بکشد .

در چنین شرایطی قطعا روابط زناشویی بیمار تحت تاثیر قرار میگیرد. پس مبتلایان به اماس برای به حداقل رساندن چنین مشکلاتی چگونه باید عمل کنند؟

برای بهبود روابط زناشویی فرد مبتلا به اماس باید با همسرش رو راست و راحت باشد و از عوارض و محدودیتهایی که بر اثر بیماری در وی ایجاد شده با صراحت صحبت کند. فراموش نکنید که در صورت وجود هر مشکلی که از بیماری خاصی نشات میگیرد، ارتباطات کلامی درست، کلید موفقیت در رسیدن به روابط زناشویی سالم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها