یکی از جذابیت‌های فوتبال این است گاهی اوقات علاوه بر این‌که باید تلاش کنی تا تیمت به پیروزی برسد، از یک طرف هم باید چشم به بازی‌های دیگر داشته باشی تا نزدیک‌ترین رقیبت نتواند به پیروزی برسد. این حال و اوضاع این روزهای تیم ملی استرالیا در گروه C جام جهانی است. شاگردان فن مارویک هلندی اگر می‌خواهند به دور حذفی مسابقات صعود کنند، امروز باید پرو از پیش حذف شده را شکست دهند و از طرف دیگر امیدوار باشند که فرانسه و ستاره‌هایش بتوانند دانمارک را شکست دهند.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۹۸

فرانسه و دانمارک در حالی به مصاف هم میروند که پیش از این دو بار در ادوار جام جهانی مقابل هم بازی کرده بودند. نکته جالب اینجاست که دو بازی قبلی هم آخرین بازی مرحله گروهی در جامهای جهانی 1998 و 2002 بود. در جام 98 فرانسه 2 بر یک دانمارک را شکست داد چهار سال بعد این فرانسه بود که با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد. البته کارنامه بازی این دو تیم تنها در جام جهانی خلاصه نمیشود و این دو کشور اروپایی تاکنون 7 بار مقابل هم صف آرایی کردهاند که کفه ترازو برای خروسها بسیار سنگینتر است زیرا شش بازی خود را پیروز شده و تنها در همان بازی سال 2002 شکست خوردهاند.

استرالیاییها بیش از همه امروز به درخشش اولیور ژیرو دل بستهاند. این مهاجم فرانسوی هر سه گل اخیر این تیم مقابل دانمارک را به ثمر رسانده و امید اول تیم دیدیه دشان برای گلزنی در بازی امروز به حساب میآید. در طرف مقابل، دانمارک نیز امیدوار است با داشتن بازیکنی همچون کریستین اریکسون به مرحله بعد صعود کند. این مهاجم عضو باشگاه تاتنهام در 20 بازی ملی قبلی خود 17 گل به ثمر رسانده است.

در مورد بازی دیگر این گروه، آمار و ارقام میگوید که استرالیا و پرو کارنامه درخشانی از خود بر جای نگذاشتهاند. پرو در هشت بازی قبلی خود هرگز به پیروزی نرسیده و شش بازی آن را با شکست به پایان رسانده است. پروییها در شش بازی گذشته نیز موفق به زدن گل نشدهاند. در طرف دیگر، استرالیا هم در 15 بازی قبلی خود در جام جهانی فقط یک بار موفق به ثبت کلین شیت شده و در 12 بازی اخیر نیز تقریبا در هر بازی یک گل دریافت کرده است. این تیم در زمینه گلزنی هم خوب عمل نکرده و سه گل قبلیشان در جام جهانی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها