در حالی که فاصله زیادی تا بازی های آسیایی نمانده، فدراسیون همچنان در انتظار سیچلو مربی تیم ملی ب است که اگر چه از ایران حقوق میگیرد اما مشغول کار در لیگ ایتالیاست!
کد خبر: ۱۱۴۵۰۴۳
این مربی در ایتالیا کار می‌کند اما از ایران حقوق می‌گیرد!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، با توجه به برنامه پرترافیکی که والیبال ایران در سال ۲۰۱۸ پیش رو دارد و باید علاوه بر حضور در لیگ ملت‌های والیبال در بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمانی جهان نیز شرکت کند.

رئیس فدراسیون والیبال پیش از تعطیلات عید نوروز ۱۳۹۷ از اعزام تیم ملی "ب" به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی خبر داد. احمد ضیایی فاصله کوتاه زمانی بین پایان لیگ ملت ها و بازی های آسیایی و سپس پیش‌رو بودن مسابقات قهرمانی جهان آن هم در فاصله زمانی نزدیک پس از اتمام بازی های آسیایی را دلیل اصلی اعزام تیم ملی "ب" عنوان کرد چرا که والیبال ایران مدعی اول کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و تکرار قهرمانی دوره گذشته این بازی ها در اینچئون است.

پس از اعلام این خبر اهالی والیبال و رسانه‌ها از اخذ چنین تصمیمی استقبال کردند، زیرا با اعزام تیم ملی "ب" و حضور برخی بازیکنان کم تجربه تر در قالب تیم ملی در چنین بازی های مهمی می تواند بر پیشرفت کیفی نفرات جوان تاثیر مثبت بگذارد.

از سوی دیگر احمد ضیایی پس از انتخابش به عنوان رئیس جدید فدراسیون والیبال در پاییز ۱۳۹۶ و در مصاحبه‌های مختلف از خوان سیچلو آرژانتینی به عنوان گزینه اول فدراسیون والیبال برای سپردن هدایت تیم ملی "ب" در بازی‌های آسیایی یاد می‌کرد اما در فاصله کمتر از دو ماه مانده به آغاز بازی‌های آسیایی نه خبری از تشکیل تیم ملی "ب" است و نه خبری از تعیین سرمربی آن.

اما اینکه هنوز هم گزینه نخست فدراسیون با وجود تاخیر چند هفته‌ای برای آمدن به ایران، سیچلو است جای تعجب دارد. آن هم در فاصله کمتر از دو ماه به بازی‌های آسیایی مشخص نیست چرا والیبال ایران معطل یک مربی خارجی است و چرا آغاز برنامه های تیم ملی به منوط به بازگشت سی‌چلو شده است. عمده پاسخ‌های این سوالات شاید به قراردادی مرتبط باشد که در سال ۲۰۱۵ با سیچلو بسته شد. قراردادی یکطرفه که بر اساس آن و توافقاتی که بعدا حاصل شد، سیچلو حتی به خاطر هفت ماه حضور در خارج از کشور و همزمان با کار در باشگاه‌های خارجی از خزانه ایران نیز حقوق می گیرد!

خوان سیچلو ۴۳ ساله کارش در عرصه مربیگری را از سال ۲۰۰۶ با هدایت تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان آرژانتین آغاز کرد و پس از پنج سال فعالیت در رده های پایه این کشور موفق به کسب مدال برنز ۲۰۰۹ و مدال نقره ۲۰۱۱ جوانان جهان شد. پس از این موفقیت و در پی قطع همکاری فدراسیون والیبال آرژانتین با جان اوریانته در سال ۲۰۰۸، سرمربیگری تیم ملی والیبال آرژانتین در کاپ آمریکا را برعهده گرفت و به عنوان چهارم دست یافت اما پس از این رقابت‌ها خاویر وبر جایگزین او شد.

آغاز کار سیچلو با فدراسیون والیبال ایران به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد زمانی که خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود و او به عنوان دستیار ولاسکو تا سال ۲۰۱۳ در تیم ملی بزرگسالان حضور داشت. پس از رفتن ولاسکو از ایران در سال ۲۰۱۵ سرمربی تیم ملی والیبال قطر شد و جایگاه این تیم در قهرمانی آسیا را از رده یازدهم به چهارم کاهش داد.

پس از دو سال باز هم در سال ۲۰۱۵ و همزمان با نشستن رائول لوزانو بر روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران فدراسیون والیبال قرارداد جدیدی را با سیچلو برای دستیاری لوزانو و همچنین هدایت تیم ملی زیر ۲۳ سال در قهرمانی مردان آسیا و قهرمانی امیدهای جهان به امضا رساند اما در قرارداد جدید نکات قابل تاملی وجود داشته چنان که پس از گذشت دو سال شاهد واریز پول بیت‌المال در جیب یک مربی هستیم که ماه هاست در ایران نبوده است.

فدراسیون والیبال در سال ۲۰۱۵ قراردادی کوتاه مدت را با رائول لوزانو امضا کرد اما حالا معلوم شده قرارداد دستیارش یعنی سیچلو برای چند سال و به صورت بلندمدت تنظیم شده بود.
در درجه اول این پرسش از فدراسیون والیبال وجود دارد که چرا در آن بازه زمانی که با لوزانو قرارداد کوتاه مدت بسته شد قراردادی بلندمدت با سیچلو امضا کردند؟ و اینکه چرا با وجود آگاهی از پایان کار سیچلو با تیم ملی زیر ۲۳ سال در قهرمانی آسیا و سپس قهرمانی امیدهای جهان باید این قرارداد ادامه می یافت؟

حتی اگر توجیهی برای مدت زمان طولانی عقد قرارداد با سیچلو وجود داشته باشد اما نکته دیگری هم هست که با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست و آن هم دادن پول بابت کاریست که انجام نشده است.

با توجه به این قرارداد، سیچلو در ماه هایی که در ایران حضور ندارد هم باید نصف حقوق ماهیانه و توافقی را از طرف فدراسیون والیبال دریافت کند.

آیا نباید فدراسیون والیبال به فکر تبعات این قرارداد می‌بود تا پول بیت المال بی دلیل به جیب کسی واریز نشود؟

آیا با همین پولی که تضییع شده نمی‌شد تیم ملی ب را با یک مربی خوب به بازی‌های آسیایی فرستاد؟

حالا گفته شده که خوان سیچلو پس از صعود تیم "سیه نا" به سری A قراردادی جدید و دو ساله را با این تیم ایتالیایی امضا کرده است و باید دید چه تصمیم جدیدی در مورد او گرفته می شود.

البته مسئولان فدراسیون والیبال از پاسخگویی درباره جزئیات قرارداد سیچلو سرباز می زنند و سعی دارند توپ را در زمین فدراسیون قبل بیاندازند. این در حالی است که شخص احمد ضیایی و اکثر افرادی که در حال حاضر در کادر اداری فدراسیون والیبال هستند، طی سال های قبل نیز در فدراسیون مسئول بودند و حالا نباید از بار مسئولیت آن شانه خالی کنند.

باید در شرایط فعلی تصمیم عاجل و منطقی اخذ شود تا هم جلوی تضییع بیشتر بیت المال گرفته شود و هم به اعتلای ورزش و اعتبار والیبال ایران در بازی های آسیایی خللی وارد نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها