حوادث بین الملل؛ مکزیک

کشف ۱۹ جسد سوخته در مرز مکزیک

مهندس مکانیک به‌دلیل بدهی پنج میلیون تومانی، دوستش را در یکی از محله‌های کرج به قتل رساند و جسد او را به آتش کشید .
کد خبر: ۱۱۴۱۷۰۹
قتل دوست قدیمی به دلیل بدهی 5 میلیونی

به گزارش جامجم، روزهای پایانی اسفند امسال ماموران کلانتری کیانمهر کرج هنگام گشتزنی در حوالی فرودگاه پیام با خودروی پرایدی روبهرو شدند که کنار جاده پارک بود و از رانندهاش خبری نبود. در نزدیکی خودرو هم آتشی بر پا شده بود و روی صندلی خودرو لکههای خون دیده میشد.

ماموران زمانی که صندوقعقب خودرو را بازکردند با صحنه عجیبی روبهرو شدند، کف صندوقعقب پر از خون بود اما خبری از فرد زخمی نبود.

در حالی که تحقیقات در محل ادامه داشت، مرد جوانی سراسیمه به سمت خودرو آمد که با مشاهده ماموران فرار کرد. ماموران او را تعقیب کردند و پس از طی مسافتی، وی بازداشت شد. مرد جوان که مالک خودرو بود، در ابتدا از وجود لکههای خون در خودرویش اظهار بیاطلاعی کرد و بعد مدعی شد با دوستش دعوا کرده و در این درگیری دستش زخمی شده و لکههای خون مربوط به زخم دستش است.

کارآگاهان که به اظهارات متناقض این مرد شک کرده بودند، به جستوجوی محل پرداختند که در میان نخالههای ساختمانی با جسد سوخته مردی روبهرو شدند. با کشف جسد سوخته، موضوع به بازپرس ایوب ابراهیمیان، کشیک قتل دادسرای جنایی کرج گزارش شد. بازپرس جنایی همراه تیمی از ماموران اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی استان البرز و تیم بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی در آنجا حاضر شدند. بررسیهای اولیه نشان داد مرد میانسال در جای دیگری به قتل رسیده و عامل جنایت او را به این مکان منتقل کرده است.

در ادامه ماموران لکههای خون اطراف محل دفن جسد را با لکههای خون کشف شده از خودروی مرد بازداشت شده مطابقت دادند که معلوم شد گروه خونی متعلق به مقتول است. با هماهنگی قضایی جسد سوخته به پزشکی قانونی و متهم بازداشت شده برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد.

متهم 37 ساله که مهندس مکانیک بود ابتدا به تناقضگویی پرداخت و منکر هرگونه آشنایی با مقتول و نقش داشتن در مرگ او شد. این در حالی بود که ماموران در جریان تحقیقات خانواده مقتول را شناسایی کردند. آنها با حضور در پلیس آگاهی استان البرز مورد تحقیق قرار گرفتند که معلوم شد پسر میانسال آنها مدتی قبل از همسرش جدا شده و همراه آنها زندگی میکرده و با مرد بازداشتشده اختلاف مالی داشته است. همین سرنخ کافی بود که ماموران اطمینان پیدا کنند مرد میانسال قربانی اختلاف مالی شده است.

متهم جوان زمانی که پی برد راز جنایت فاش شده است سکوت خود را شکست و دو روز پیش اعتراف کرد .

وی به افسر تحقیق گفت: مقتول از دوستان قدیمیام بود. پنج میلیون تومان از او قرض گرفته بودم، اما نشد آن را بپردازم تا اینکه روز جنایت، پولی به دستم رسید و با مرد طلبکار قرار گذاشتم تا طلبش را بدهم. خودرویم خراب شد و در حال تعمیر آن بودم که طلبکار سر رسید. کارت بانکی که ده میلیون تومان در آن بود را همراه رمزش به دوستم دادم و خواستم خودش مقابل خودپرداز برود و پنج میلیون تومان بدهی را به حسابش منتقل کند. او بعد از ده دقیقه برگشت و مدعی شد دستگاه کارتخوان بانک خراب بوده و کارت در دستگاه جا مانده است.

وی افزود: مرد طلبکار اعلام کرد حالا که دستگاه خراب است باید پولش را نقدی بدهم. حرفهایش را باور نکردم و فکر کردم دروغ میگوید و با این ترفند میخواهد بقیه موجودی حسابم را سرقت کند. مست بودم و حال درستی نداشتم. پشت فرمان نشستم و دندهعقب گرفتم تا او را بترسانم که با او برخورد کردم و نقش بر زمین شد. ترسیده بودم و نمیدانستم چه کنم. او را در صندوقعقب خودرو انداختم و به اطراف فرودگاه پیام رفتم. دوستم فوت شده بود. متهم به قتل ادامه داد: مانده بودم با جسد این مرد چه کنم، جسد را به اطراف بیابانی بردم و با بنزینی که در خودرو داشتم به آتش کشیدم تا هویت او فاش نشود. ترسیدم کسی جسد سوخته را پیدا کند و ماجرا لو برود. بنابراین به محل نگهداری نخالههای ساختمانی رفتم و جسد را مخفی کردم، اما زمانی که بازگشتم تا سوار خودرویم شوم بازداشت شدم.

متهم با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی کرج در بازداشت موقت به سر میبرد و تحقیقات از وی در حالی ادامه دارد که قرار است عامل جنایت بزودی برای مشخص شدن سلامت روانیاش به پزشکیقانونی معرفی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها