3 پسر جوان که با نزاع ساختگی از رهگذران و رانندگان مناطق مختلف تهران اخاذی می کردند ، هنگام انتخاب آخرین سوژه خود ، به دام افتادند و در بازجویی های پلیسی به 12 فقره اخاذی به این شیوه اعتراف کردند.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۷

به گزارش خبرنگار جام جم ، حدود ساعت 14 روز 30 مهر امسال راننده یک دستگاه خودروی آردی با مراجعه به ماموران گشت کلانتری 135 آزادی تهران از حضور 3 جوان زورگیر در این منطقه خبر داد.

هوشیاری مرد راننده راز اخاذان را فاش کرد

این مرد در تشریح ماجرا به پلیس گفت : به سمت منزلم می رفتم که 3 پسر جوان را دیدم که کنار خیابان ایستاده بودند. با گفتن «دربست» از من خواستند آنها را به یکی از محله های تهران ببرم که ناگهان بین آنها درگیری اتفاق افتاد و یکی از آنها فریاد زد من با شما نمی آیم و نمی خواهم در این اخاذی با شما شریک شوم ، وقتی این حرفها را شنیدم ، از ترس پابه فرار گذاشتم . با اطلاعاتی که مرد راننده از این 3 جوان در اختیار ماموران کلانتری قرار داد، جستجو برای یافتن آنها آغاز شد و متهمان فراری حوالی میدان انقلاب هنگامی که قصد اخاذی از راننده یک خودرو را داشتند ، دستگیر شدند و برای تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال یافتند. 3 متهم جوان با معرفی خود به نامهای وحید ، حیدر و اکبر ، در بازجویی های مقدماتی پلیسی ادعا کردند که پلیس به اشتباه آنها را دستگیر کرده است و هیچ آشنایی با یکدیگر ندارند. به دنبال اظهارات ضد و نقیض متهمان ، آنها جداگانه مورد بازجویی قرار گرفتند تا این که چند روز پیش ، قفل سکوت خود را شکستند و راز اخاذی های خود را فاش کردند.

دعواهای ساختگی برای اخاذی

یکی از متهمان در اظهاراتش گفت : پس از مشاجره با خانواده ام ، از خانه فرار کردم. چند روزی با پس اندازی که داشتم ، سرکردم و شبها را در سالن انتظار ترمینال غرب سپری می کردم تا پولهایم تمام شد و برای گذراندن زندگی ام باید کاری می کردم تا این که با این 2 پسر جوان آشنا شدم و به پیشنهاد همدستانم ، به اخاذی از افراد مختلف پرداختیم . متهم جوان ادامه داد: من و همدستانم سوژه های خود را از میان رانندگان انتخاب می کردیم و از آنها می خواستیم تا ما را به طور دربستی از میادین تهران از جمله ونک ، آزادی و... به کرج ، فردیس ، بزرگراه تهران کرج و شهریار منتقل کنند و پس از جلب اعتماد رانندگان ، در میان راه دعوای ساختگی راه می انداختیم و بعد با تهدید چاقو از آنها اخاذی می کردیم. متهمان در بازجویی پلیسی تاکنون به 12 فقره اخاذی اعتراف کرده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها