پنالتی عجیبی که روزبه چشمی به ذوب‌آهن داد، بازی برگشت مرحله حذفی لیگ قهرمانان را برای استقلال بسیار سخت کرد. مسابقه‌ای که می‌توانست برای استقلال خیلی راحت و بی‌دردسر برگزار شود، حالا حکم مرگ و زندگی پیدا کرده است. اگرچه شفر باید تا سه‌شنبه فکری برای بازی برگشت بکند؛ اما قبل از هر چیز باید به خطی فکر کند که می‌تواند پاشنه آشیل تیمش باشد.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۱۵

اشتباهی که محمد خاکپور و محمد مایلیکهن در تیم امید مرتکب شدند و روزبه چشمی را یک خط به عقب آوردند، مسری بود و مربیان استقلال هم این اشتباه را تکرار کردند. چشمی هیچ کمکی به آن تیم امید نکرد و تیم حذف شد. حالا استقلال هم چوب این تصمیم غلط را میخورد. حقیقت این است که روزبه چشمی یک هافبک دفاعی مقتدر است. او در محوطه جریمه کارهایی را میکند در بیرون از محوطه جریمه بارها از یک هافبک دفاعی دیدهایم و اصولا وظیفه هافبک دفاعی همین است. اما همین خطاها، در محوطه جریمه فاجعه به بار میآورد و همان اتفاقی رقم میخورد که در بازی رفت ذوبآهن ـ استقلال دیدیم. نکته نگرانکننده اما این است که روزبه چشمی در چند اردوی اخیر به تیم ملی دعوت شده و اتفاقا در خطی به کار گرفته شده که اشتباه است. حقیقتی که کارلوس کیروش باید بداند این است که روزبه چشمی مدافع نیست. او خود را بیرون محوطه جریمه می‌بیند چون ذهنیت او سال‌ها این‌گونه شکل گرفته و گمان می‌کند که هنوز بازیکن خط میانی است.

اگر چشمی به عنوان مدافع به تیم ملی دعوت شود و در جام جهانی به عنوان مدافع بازی و به همین صورت اشتباه کند، نه تنها او که تیم ملی مجازات می‌شود. گل‌هایی ثبت می‌شود و نتایجی رقم می‌خورد که جبران آن غیرممکن است. امیدواریم کی‌روش بازی رفت ذوب‌آهن ـ استقلال را خوب دیده باشد.

مرتضی رضایی

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها