تعداد تماشاخانه‌های خصوصی در تهران روز به روز در حال افزایش است و هر کدام از آنها هم قوانین خاص خود را دارند. فقط 23 تماشاخانه در تهران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران معرفی شده‌اند، در واقع این تعداد، سالن‌هایی هستند که وزارت فرهنگ با فعالیت آنها به شکل مجاز موافقت کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۱۲

در چند سال اخیر تماشاخانههای خصوصی بسیاری در شهر تهران راهاندازی شده که در این میان مدیرانی سکان هدایت آنها را برعهده دارند که از چهرههای

شناخته شده در حوزه نمایش هستند. شروع کار تماشاخانههای خصوصی در تهران با تماشاخانه «باران» بود. تماشاخانه باران با مدیریت خیام وقار، بازیگر تئاتر و سینما آغاز به کار کرد و وقتی رونق گرفت آرام آرام تماشاخانههای بسیاری متولد شدند. «تئاتر مستقل» اما یکی از موفقترین تماشاخانههای پایتخت است که با مدیریت مهدی و مصطفی کوشکی فعالیت میکند. حمید عرب و فارس باقری هم که هر دو از تئاتریهای قدیمی هستند مدیریت تماشاخانه « کنش معاصر» را به عهده دارند. شاهین چگینی که رئیس صنف تماشاخانههای خصوصی هم هست مدیریت تماشاخانه «مشایخی» را به عهده دارد و میلاد شجره هم سالن «موج نو» را مدیریت میکند. مسعود دلخواه، قطب الدین صادقی، علی پالیزدار و مهدی علینژاد هم دیگر چهرههای تئاتری هستند که مدیریت تماشاخانههای خصوصی را به عهده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها