کوین کاستنر با یک مجموعه وسترن به تلویزیون می آید

چراگاه و اسب و زین در خدمت یک درام خانوادگی

کوین کاستنر، ستاره‌سرشناس دهه 80 میلادی سینما، برای حفظ زمین‌های زراعتی خود با نیروهای خودسر و زورگو مبارزه می‌کند. او با هجرت به دنیای تلویزیون، نقش اصلی مجموعه وسترن و اکشن «یلواستون» را بازی کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۲۸
چراگاه و اسب و زین در خدمت یک درام خانوادگی

شبکه پارامونت که تا مدتی قبل با نام شبکه اسپایک تیوی فعالیت میکرد، تهیهکننده این درام است. کاستنر در داستان مجموعه در قالب کاراکتر جاش داتون ظاهر میشود؛ مردی که بزرگترین مزرعه و چراگاه ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارد. داتون در چراگاه خود باید با «گرگ»های تازهای مبارزه کند! با آنکه او توانایی اداره و چرخاندن این چراگاه بزرگ و وسیع را دارد، اما بزودی شرایط کاری برایش سخت میشود. زمانی که مسئولان رسمی به فکر احداث اولین پارک بزرگ ملی

(به نام یلواستون) در محدوده چراگاه داتون میافتند، درگیری او با مقامات رسمی آغاز میشود. اما این تمام مشکل این گاوچران و مزرعهدار قدیمی نیست. نزدیکی چراگاه داتون با خط مرزی، خالق بروز مشکلات و دردسرهای پیشبینی نشده است. تمام این مسائل و مشکلات، خواب خوش را از چشمهای داتون گرفته و او را وارد مقابلهای سخت با اطرافیانش میکند. با آنکه یلواستون یک وسترن با تمام مشخصههای این ژانر کلاسیک است، اما میتوان به آن لقب یک درام خانوادگی را هم داد. بخش مهمی از داستان مجموعه، اختصاص به روابط خانوادگی در غرب وحشی دارد. چشماندازهای وسیع چراگاه و اسب و زین و کلاه به کمک خالقان یلواستون میآید تا داستانی درام و خانوادگی را نیز به تصویر بکشند. به باور آنها، این لوکیشن سنتی و صحنهآرایی و طراحی لباس قدیمی و وسترن، کمک میکند تا وجه دراماتیک خانوادگی داستان مجموعه خود را به شکل بهتری به نمایش بگذارد. وس بنتلی، کلی رایلی، کولهاوزر، دنی هیوستن، جاش لوکاس و دنیم ریچاردز از دیگر بازیگران سرشناس و مهم یلواستون هستند. تیلور شریدن، فیلمنامهنویس و کارگردان تحسینشده سینما، کارگردانی یلواستون را انجام داده است. او برای فیلمنامه فیلمهای مطرحی چون «سیکاریو» و «اگر از آسمان سنگ ببارد» (ساخته دیوید مکنزی که در سال 2016 با تحسین روبهرو و در رشتههای اصلی اسکار نامزد دریافت جایزه شد) معرف حضور تماشاگران سینما و تلویزیون است.

کاستنر که از بازگشت دوبارهاش به ژانر وسترن خشنود است، در رابطه با یلواستون میگوید: «کاراکتر مرکزی داستان با انواع و اقسام مشکلات و دردسرها روبهروست. او هر روز صبح با این دیدگاه از خواب بیدار میشود که امروز قرار است با چه کسانی سروکله بزند و دست و پنجه نرم کند. بسیاری قصد حمله به قلمرو و حریم خصوصی او دارند؛ از سرخپوستان و ملاکان تازه به دوران رسیده تا ماموران دولتی و واسطههای سودجو، او باید از زمینهایش دفاع کند.

مجموعه این مسائل، دنیایی خشن و شلوغ را برایش رقم میزنند. در این داستان، خبری از شبکههای اجتماعی نیست و اخبار زندگی این مرد، هیچ وقت رسانهای نمیشود و شاید کسی اطلاعی از آنها نداشته باشد. اما جاش داتون حاضر به عقبنشینی نیست. حضور بیلیونرهای زمینخوار که خود را در دل شرکتهای چندملیتی به نمایش میگذارند، مانع از تلاش داتون برای ادامه زندگی و فعالیت نمیشود. اما جنایات خاموش و زهرآلود کردن چاههای آب ادامه دارد و او کارزار سخت و دشواری را پیشرو دارد.»

شبکه پارامونت اپیزود اول یلواستون را روز بیستم ژوئن به روی آنتن میفرستند. از حالا پیشبینی موفقیت بالایی برای این مجموعه میشود. تهیهکنندگان مجموعه امیدوارند نام کاستنر باعث جذب تعداد بیشتری بیننده برای آن شود.

اسبسواری این بازیگر در غرب وحشی و مقابله با مشکلات مربوط به این دوران در چند فیلم سینمایی وسترن او، زمینهساز جلب تماشاگران به یلواستون است. کاستنر در سال 1990 و در حالی که خبر و اثری از ژانر وسترن نبود، «با گرگها میرقصد» را بازی و کارگردانی کرد. فیلم با فروش جهانی 424 میلیون دلاری همراه شد که 184 میلیون دلار آن سهم سینماهای آمریکای شمالی بود. با توجه به هزینه پایین 22 میلیون دلاری فیلم، این رقم فروش آن را تبدیل به یک بلاک باستر کرد. با گرگها میقصد در کنار استقبال بالای تماشاگران، تحسین و تمجید منتقدان را نیز به همراه داشت. آنها نهتنها صحنهآرایی و فیلمبرداری و کارگردانی فیلم را ستودند، بلکه از نگاه غمخوارانه کاستنر به سرخپوستان آمریکا هم هیجانزده شدند. با گرگها میرقصد موفق به دریافت هفت جایزه اسکار (و از جمله جوایز اصلی اسکار در رشتههای بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمبرداری و فیلمنامه اقتباسی) شد.

این فیلم در کنار «نابخشوده» کلینت ایستوود، ژانر فراموششده و کلاسیک وسترن را احیا کردند و بهدنبال آن، یک دوجین فیلم وسترن تولید و به نمایش عمومی درآمد. اما هیچیک از این فیلمها نتواستند موفقیت کلان مالی و انتقادی کارهای کاستنر و ایستوود را تکرار کنند. حالا کاستنر با بازی در یلواستون قصد دارد خاطره خوش اوایل دهه 90 میلادی و با گرگها میرقصد خود را تکرار کند.

کیکاوس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها