در ادامه مذاکرات و تلاش‌های تنش‌زدایی از روابط آمریکا و کره‌شمالی گفته می‌شود کره‌شمالی قرار است سه زندانی آمریکایی را آزاد کند.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۵۷
وعده آزادی زندانیان آمریکایی از کره‌شمالی

روز پنجشنبه رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک اعلام کرد آمریکا «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی را برای آزادی این سه زندانی به اندازه کافی تحت فشار قرار داده است. «سارا ساندرز» سخنگوی کاخ سفید نیز در این ارتباط به خبرنگاران گفت آزاد کردن این زندانیان، «نشانه‌ای از حسن نیت» پیونگ‌یانگ پیش از نشست برنامه ریزی شده آمریکا و کره‌شمالی است، اما او حاضر به توضیح بیشتر نشد.

گفته میشود سه تبعه بازداشتی آمریکا که در اردوگاه کار کرهشمالی بودند به یک هتل در پیونگ یانگ منتقل شدهاند. این اتفاق در حالی است که در سه تا چهار هفته آینده دونالد ترامپ و کیم جونگ اون قرار است یکدیگر را ملاقات کنند.

کارشناسان معتقدند یکی از پیش شرطهای آمریکا برای مذاکره با کرهشمالی، آزاد کردن این زندانیان است. کیم هاک سونگ، تونی کیم و کیم دونگ چول، سه شهروند آمریکایی هستند که اوایل ماه گذشته میلادی از اردوگاه کار خارج شده و به یک هتل در حومه پیونگیانگ منتقل شدهاند. این سه نفر متهم به جاسوسی، تلاش برای براندازی و اقدامات خصمانه علیه کرهشمالی هستند.

از سوی دیگر و بعد از شدت گرفتن تحولات کرهشمالی، ژاپن نیز خواستار آزادی اتباع ربوده شده خود توسط کرهشمالی شده است.

توکیو معتقد است کرهشمالی 17 شهروند این کشور را ربوده است. این کشور همچنین پیونگ یانگ را به دست داشتن در ناپدید شدن شماری از اتباع این کشور متهم میکند.

از 17 شهروند ربوده شده ژاپنی پنج نفر آنها در نخستین گفتوگوی کویزومی، نخست وزیر وقت ژاپن در سال 2002 میلادی با کرهشمالی، آزاد شده و به ژاپن برگشتند.

کرهشمالی میگوید هشت نفر از ربودهشدگان فوت شده اند ولی از چهار نفر دیگر خبر ندارد و معتقد است این افراد اصلا وارد کرهشمالی نشدهاند. موضوع زندانیان آمریکایی در کرهشمالی همواره یکی از تنشهای دو کشور در چند سال گذشته بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها