در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

لزوم توجه به نام خلیج فارس قراردادهای خارجی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برخی افراد با نام مجعول از خلیج فارس یاد می کنند برای آن است که می خواهند با تحریف تاریخ برای خود قدمت بخرند.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۲۱
لزوم توجه به نام خلیج فارس قراردادهای خارجی

به گزارش جام جم آنلاین علی بختیار نماینده گلپایگان با اشاره به اینکه در متون تاریخی لاتین، فارسی و عربی همواره نام خلیج فارس به این نام برده شده افزود:حسب مستندات موجود هیچگونه سند و سوابق مبنی بر اینکه نام خلیج فارس به نام دیگری خوانده می شده وجود ندارد و خلیج فارس از دیر باز تمدنی بوده که به ایرانیان باز می گشته و مختص فارسی زبانان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در برخی قراردادهای نفتی که در سال های گذشته منعقد می شد توجهی در عنوان قرارداد ها نمی شد گفت: به عنوان مثال درقرارداد هایی که شرکت ملی نفت با برخی از شرکت های عربی می بست از واژهای عربی استفاده می شد، که این اشکال خوشبختانه مرتفع شد، اما با این وجود بنظر می رسد که وزارت خارجه باید پیگیریهایی را در مراجع قانونی انجام دهد.

نماینده گلپایگان در ادامه استفاده معنا دار برخی سیاستمداران منطقه ای و فرا منطقه ای از عنوان جعلی برای نام خلیج فارس را نوعی بی خردی عنوان کرد و افزود:با وجود متون تاریخی، جمهوری اسلامی در رابطه با مواردی که در سخنرانی های رسمی گفته می شود باید پیگیری حقوقی از مراجع بین المللی انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها