پرونده هفدهمین دوره لیگ برتر با اهدای جام به پرسپولیسی ها جمعه شب بسته می‌شود

جشن سرخ

آخرین تصویر از لیگ هفدهم، احتمالا جامی است که کاپیتان سیدجلال حسینی در میان هیاهوی هواداران سرخ بالای سر می‌برد. فردا شب پرونده رقابت‌های این فصل لیگ برتر بسته خواهد شد و
کد خبر: ۱۱۳۷۶۸۱

حسن ختام هم بازی پرسپولیس و سپیدرود رشت است؛ بازی شماره 240 رقابت ها. بازی آخر.

جشن قهرمانی قرمزها که فردا شب حوالی ساعت 21 آغاز میشود، پایانی است برای یک فصل کم استرس و شیرین. این یازدهمین قهرمانی تاریخ باشگاه پرسپولیس است؛ جامی که شاید راحتتر از ده قهرمانی قبلی برای آنها بهدست آمد.

تیم جاهطلب برانکو، آنقدر از رقبا فاصله گرفته بود که حتی میتوانست در هفته بیست و پنجم قهرمان شود. قرمزها طوری از قهرمانی فصل گذشته خود دفاع کردند که با وجود دریافت سه شکست در پنج بازی آخرشان، هنوز هم 9 امتیاز از تیم دوم فاصله دارند. با این حال نه برانکو و نه بازیکنان پرسپولیس، هیچ کدام دوست ندارند قهرمانی این فصل را با تحمل شکستی دیگر جشن بگیرند. پرسپولیس امروز آماده است تا با برد به استقبال جام برود. حریف آخر تیم قرمزپوش سپیدرود است؛ تیمی که سوای پیراهن سرخش، با حضور نفراتی چون علی کریمی و علیرضا امامیفر روی نیمکت و حسین کعبی در ترکیب، ماهیتی قرمز دارد. به نوعی یکی از مهمانان ویژه جشن قهرمانی پرسپولیس، خود علی کریمی است که آخرین بار 19 سال پیش، یکی از ستارههای پرسپولیس بود و همراه با این تیم در لیگ جشن قهرمانی گرفت.

کریمی البته در بازی فرداشب با پرسپولیس، بیشتر از آن که به جشن قرمزها توجه کند، حواسش به آمارهای خودش در سپیدرود است. او در 12 دیداری که هدایت سپیدرود را عهده دار بود، شش برد، سه تساوی و سه باخت بهدست آورد تا میانگین 50درصد پیروزی را در
کارنامه اش به ثبت برساند. با این عملکرد سپیدرود از سقوط به لیگ دسته اول رهایی پیدا کرد و در لیگ برتر ابقا شد. با این حال برای تیمی که دقیقا به اندازه یک نیم فصل باخته است (15 بازی)، ایستادن در مقابل قهرمان دو فصل اخیر فوتبال ایران کار آسانی نیست.

در کمین نایب قهرمانی

جایزه تیمی که بهترین نتایج را در نیم فصل دوم لیگ برتر گرفت، نایب قهرمانی و کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیاست. فعلا ذوب آهن کاندیدای نخست دریافت این جایزه است. آنها در نیم فصل دوم 33 امتیاز کسب کردند تا بالاتر از استقلالی که 30 امتیاز به دست آورده، در صدر جدول دور برگشت قرار داشته باشند. برای ذوب آهن دستیابی به امتیاز 36 در یک نیم فصل هم دور ازدسترس نیست. این تیم فردا در تهران مهمان نفت تهرانی است که برای نخستین بار به لیگ دسته اول سقوط کرده و بدترین روزهایش را تجربه میکند. نفت هر پنج بازی آخرش را واگذار کرده و احتمالا فردا هم مقابل ذوب آهن که برای نایب قهرمانی به برد نیاز دارد، تیمی
بی دفاع و بی روحیه است. ذوب آهن اگر این بازی را ببرد 36 امتیازی میشود و این همان رکوردی است که پرسپولیس برانکو در نیم فصل اول از خود به یادگار گذاشت. تا همین جا عملکرد ذوب آهن قابل تقدیر است.

استقلال به یاد ماندنی شفر

دیگر تیم قابل ستایش لیگ هفدهم استقلال است که با سرمربی آلمانی اش وینفرد شفر، هفته هاست به هیچ تیمی رحم نمیکند. آنها دربی را بردند، الهلال را بردند، الریان را بردند و خیلی دیگر از تیمهای داخلی را. لیگ برای استقلال از هفته هشتم شروع شد، روزی که بدون علیرضا منصوریان سپیدرود را در رشت برد. بعد از آن شفر آمد تا تیره روزیهای استقلال را پایان دهد. 12 برد، هفت تساوی و دو باخت، عملکرد خیره کننده استقلال با شفر در لیگ بود. کسب 43 امتیاز در 21 بازی. این یعنی اگر استقلال از ابتدا شفر را داشت، به طور متوسط تا هفته بیست و نهم تقریبا 60 امتیاز کسب میکرد و الان در کورس قهرمانی بود. حالا هم استقلالیها چیزی را از دست ندادهاند. آنها میتوانند قهرمان جام حذفی شوند و در آسیا هم با همین تیم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشند. این برای استقلالیها از هر چیزی مهمتر است. حریف فردای آبیها سپاهان است. تیمی که به شکلی باورنکردنی در رده چهاردهم قرار دارد و باید خوشحال باشد که سقوط نمیکند. استقلال برای قرار گرفتن در یکی از ردههای دوم یا سوم لیگ، به سه امتیاز این بازی خارج از خانه نیاز دارد. سایپا، هم امتیاز استقلال است و فردا به مصاف پیکان میرود. تیم دایی که بهدنبال سهمیه مستقیم لیگ برتر میگردد، تنها تهدید جدی برای استقلال به شمار میرود. استقلال اگر سپاهان را نبرد، شاید به رده چهارم جدول سقوط کند که در این صورت برای آسیایی شدن، تمام نگاهش به فینال جام حذفی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها