فالگیری لحظه آخری!

این روزها کاروبار فالگیرها و طالع‌بین‌ها حسابی سکه است و توی خیلی از مجلات و روزنامه‌ها و حتی شبکه‌های ماهواره‌ای معمولا بخشی را برای طالع‌بینی کنار می‌گذارند.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۷۴

آن هم با انواع و اقسام شکل و شمایلها. طالعبینی چینی و ژاپنی و ایرلندی. فال قهوه و فال کاپوچینو. طالعشناسی حیوانی. طالعبینی ماه تولد و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید.

چند سال پیش من هم یکی از مشتریهای پروپاقرص طالعبینی و فالگیری بودم. حتما اول هر ماه و هر سال و هر هفته از روی طالعبینی چینی نگاه میکردم ببینم باید چه کاری را انجام بدهم و چه کاری را انجام ندهم. منتظر یک اتفاق خوب باشم یا نه و از این چیزها که حلالمسائلش طالعبینی بود. این برای آن وقتها بود که هنوز اینترنت خیلی همهگیر نشده بود و گوگل همه چیز را حل نمیکرد .

توی همان ایام در یک مجله تازه تاسیس مسئولیت تهیه قسمتی را به من دادند که طالعبینی هم توی آن میگنجید. سردبیر تاکید داشت که طالعبینی شکل متفاوتی داشته باشد و از این طالعبینیهای توی بازار را کپی نکنیم. برای شماره اول هم دو سه روز بیشتر وقت نداشتم. همه مطالب را آماده کردم و فقط ماند طالعبینی که خیال میکردم ساده است و زبان و ادبیات یکی از کتابهای طالعبینی را عوض میکنم و همان را میزنم. این را گذاشته بودم برای روز آخر. اما یکباره کاری پیش آمد و روز آخر به هیچ کاری نرسیدم. وقتی برای تحویل مطالب رفتم توی دفتر مجله تازه یادم افتاد که ای داد... طالعبینی را ننوشتهام. نه کتابی داشتم و نه اینترنتی بود که بخواهم از آن بردارم. نمیشد هم بگویم چیزی ننوشتهام. سردبیر روی این بخش تاکید داشت و باید حتما چیزی میزدیم. چارهای نبود. دل به دریا زدم و همانجا نشستم به نوشتن.. با خودم گفتم بهترین راه این است که چند تا دستور روانشناسی و اخلاقی را تخس کنم بین ماهها و بعد هم یکی دو تا را با اما و اگر بیاورم. مثلا اینکه فروردینیها باید در این ماه بشدت تلاش کنند و اگر پشتکار داشته باشند حتما نتیجه میگیرند. اردیبهشتیها از حرف زدن پشت سر این و آن حذر کنند و اینطوری دوستیهایشان محکمتر میشود و ...احتمالا در این ماه یک خبر خوب به شما میرسد را هم نوشتم به حساب خردادیها و بشدت در این ماه احتیاط کنید نصیب تیرماهی شد و قس علی هذا... .

طالعبینی من در آن شماره چاپ شد و گل کرد و از آن به بعد هم همان را ادامه دادم تا چهار پنج ماهی که مجله در میآمد. مجله به دلیل مشکلاتی تعطیل شد، اما توی همان چند شماره طالعبینی کلی گل کرد و چقدر نامه نوشته بودند که طالعبینی شما زندگی ما را از این رو به آن رو کرد. حالا سالها از آن زمان میگذرد، اما باور کنید هنوز بعضی وقتها عذاب وجدان میگیرم از اینکه اگر آن مخاطبها بفهمند همه آن طالعبینیها را از خودم نوشتهاند چه حالی خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها