یووه در جدال از پیش باخته

یوونتوس با آلگری طی چهار فصل اخیر لیگ قهرمانان عملکرد قابل قبولی داشت که رسیدن به دو فینال اروپا بخوبی می‌تواند موید این مطلب باشد.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۱۹

تیم ایتالیایی به دنبال این بود که موفقیتش را در فصل جاری نیز ادامه دهد که همچون فینال سال گذشته به صخره سختی به نام زیدان و رئال مادرید خورد. بازی رفت مرحله یکچهارم نهایی لیگ قهرمانان در حالی در خانه یوونتوس برگزار شد که تیم زیدان با درخشش فوقالعاده ستاره پرتغالی خود توانست حریفش را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد. این پیروزی به قدری قاطع بود که رئال حتی بابت دو کارته شدن سرخیو راموس و غیبت او در بازی برگشت نگرانی ندارد. با توجه به این شرایط شاگردان آلگری امشب در سانتیاگو برنابئو در حالی پا به میدان میگذارند که برای رفتن به مرحله نیمه نهایی به چیزی همچون معجزه نیاز دارند.

در طرف مقابل، رئالیها به دنبال ثبت رکورد منحصربهفرد دیگری از خود هستند. با صعود تیم زیدان از مرحله یکچهارم نهایی، این هشتمین سال متوالی است که رئالیها به مرحله نیمه نهایی میروند. قهرمان 12 دوره لیگ قهرمانان اروپا تا پیش از بازی امشب 149 مسابقه در این رقابتها انجام داده است و با برگزاری بازی امشب میتواند به تنهایی به رکورد 150 بازی برسد. از سوی دیگر رئال شش بازی گذشته خود را مقابل حریفان ایتالیایی با پیروزی پشت سر گذاشته و شواهد و قرائن میگوید برد امشب آنها چندان کار دشواری به نظر نمیرسد. در طرف مقابل، یووه با پذیرش شکست 3 بر صفر در بازی رفت، رکوردهایی منفی از خود بر جا گذاشت. این شکست در واقع سنگینترین باخت بانوی پیر طی چند سال گذشته در بازیهای اروپایی به حساب میآید. آخرین شکست سنگین این تیم به فصل 10-2009 باز میگردد که بیانکونریها در آخرین بازی مرحله گروهی در خانه با نتیجه 4 بر یک مقابل بایرن مونیخ شکست خوردند. آخرین شکست 3 بر صفر آنها نیز مقابل منچستر یونایتد و در فصل 2003-2002 بود. از سوی دیگر، تا پیش از بازی رفت در هفته گذشته، یووه در 74 بازی گذشته خود در خانه فقط یک بار شکست خورده و رکورد 64 پیروزی و ده تساوی را از خود بر جا گذاشته بود.

طی هفته گذشته و بعد از بازی رفت، تمام اخبار و گزارشها در مورد رئال به کریس رونالدو ختم میشود. رونالدو با زدن دو گل فوقالعاده در بازی رفت تعداد گلهایش در این فصل را به عدد 14 رساند و تنها بازیکنی است که در تمام بازیهای این فصل لیگ قهرمانان گلزنی کرده است. رکورد بهترین گلزن یک فصل لیگ قهرمانان نیز در دست خود رونالدو است که در دو فصل 14-2013 و 16-2015 به ترتیب 17 و 16 گل به ثمر رساند. رونالدو با بازی امشب نیز تعداد بازیهایش را در لیگ قهرمانان اروپا به 150 میرساند. ایکر کاسیاس با 167 و ژاوی هرناندز با 151 بازی تنها بازیکنانی هستند که بیش از ستاره پرتغالی در لیگ قهرمانان بازی کردهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها