جمعیت ایالات متحده 300 میلیون نفر

جام جم آنلاین: اداره آمار ایالات متحده روز پنجشنبه 12 اکتبر اعلام کرد نوزادی که سه شنبه آینده در ساعت 07:45 دقیقه بامداد(به وقت محلی) متولد می شود ، جمعیت این کشور را رسما به 300 میلیون نفر می رساند.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۲

به گزارش شبکه BBC ، بر اساس مطالعات انجام شده هر هفت ثانیه یک نفر در آمریکا به دنیا می آید و در هر 13 ثانیه یک نفر از دنیا می رود.
با افزودن تعداد مهاجرانی که هر سال وارد آمریکا می شوند در مجموع در هر یازده ثانیه یک نفر به جمعیت این کشور اضافه می شود.
جمعیت آمریکا در سال 1967 یعنی 39 سال پیش 200 میلیون نفر برآورد شده بود.
بر اساس مطالعه ای که توسط مرکز پژوهشی پیو در واشنگتن منتشر شده است حدود 36 درصد از یکصد میلیون نفری که به جمعیت آمریکا اضافه شده اند را لاتینی تبارها تشکیل می دهند. 34 درصد از آنها سفید پوست، 16 درصد سیاهپوست و 13 میلیون نفر نیز آسیایی تبار هستند.
در حال حاضر از جمعیت 300 میلیونی آمریکا، 201 میلیون نفر سفیدپوست، 44.7 میلیون نفر لاتینی تبار، 38.7 میلیون نفر سیاهپوست، و 14.3 میلیون نفر آسیایی تبارها هستند.
زاد و ولد در میان خانواده های لاتینی تبار بیشتر از سفیدپوستان گزارش شده است. بطور متوسط هر زن لاتینی تبار یک فرزند بیش از یک زن سفید پوست دارد.
اما علاوه بر زاد و ولد، 40 درصد از افزایش جمعیت آمریکا مرهون مهاجرت های قانونی و غیرقانونی به این کشور بوده است.

در حال حاضر مهاجران 12 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند. در سال 1967 تنها شش درصد از جمعیت 200 میلیونی آمریکا مهاجر بودند.
آمریکا پس از چین و هند سومین کشور پر جمعیت جهان محسوب می شود.
در حالی که کشورهای اروپایی و ژاپن با مشکل کاهش جمعیت روبرو هستند، آمریکا از معدود کشورهای توسعه یافته و ثروتمندی است که جمعیت آن همچنان رو به صعود است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها