عملیات کنترل آفات و بیماری‌های عرصه‌های جنگلی در بیش از شش هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۱۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با شناسایی کانونهای آلوده به آفات و بیماریهای درختان جنگلی عملیات کنترل در عرصههای استان آغاز شده است.

محمد صالحی نیا افزود: از مهمترین آفات و امراض درختان جنگلی استان آفت تشی، بیماریهای زغالی، پروانههای جوانه خوار و گزنده بلوط، گیاه نیمه انگلی دارواش، سوسکهای چوبخوار، زنگ بنه و پروانه برگ خوار سفید بلوط است.

وی با بیان اینکه با مشارکت و اشاعه فرهنگ حفاظت از جنگلها میتوان از خسارتهای جبران ناپذیر به منابع و عرصههای طبیعی جلوگیری کرد، ادامه داد: در حال حاضر اکثر درختان جنگلی مناطق کازرون، سپیدان، ممسنی، رستم، کامفیروز و ارسنجان که درگیر این آفات هستند با اقدامات مراقبتی تحت کنترل قرار دارند.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، کمبود اعتبارات طرحهای عملیاتی - اجرایی در حوزه گیاه پزشکی منابع طبیعی استان را از مهمترین مشکلات و چالشهای فرا روی این بخش اعلام کرد و اظهار داشت: تخصیص اعتبارات لازم برای افزایش فعالیتهای بخش گیاه پزشکی و اجرای طرحهای احیایی و اصلاحی در عرصههای طبیعی و جنگلی نقش بسزایی در این راستا دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها