تولید10 درصد گوشت سفید مازندران در جویبار

رئیس دامپزشکی جویبار با اشاره به اینکه 10 درصد گوشت سفید در شهرستان تولید می‌شود گفت:صنعت طیور یکی از صنایع مهم شهرستان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۰۸

به گزارش مهر، علیرضا آقاجانی در جلسه ساماندهی جمعه بازار و آنفلوآنزای فوق حادپرندگان شهرستان جویبار با اعلام اینکه 7 درصد تولید جوجه یکروزه استان در این شهرستان تولید میشود، افزود: در صنعت طیور بیش از 1000 اشتغال مستقیم در شهرستان جویبار ایجاد شده است.

وی با تاکید براینکه جمعه بازار سنتی جویباریک ظرفیت برای این شهرستان محسوب میشود، اظهار کرد: در خصوص عرضه زنده پرندگان در جمعه بازار به یک نگاه امنیتی در شهرستان دیده شود و تعطیلی هرواحد مرغداری در مواجهه با بیماری آنفلوآنزا ضربات سختی به صنعت طیور شهرستان خواهد زد.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان جویبار دراین نشست با بیان اینکه تداوم آموزشها در خصوص مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ادامه دارد ، گفت: پخش بروشورها برای واحدهای صنعتی و روستاییان در خصوص آموزش مقابله با این بیماری صورت گرفته و نصب پوستر در سطح نهادها و دستگاههای اجرایی نیز انجام شده است.

بهرام علی نیابا ابراز تاسف براینکه خرید و فروش پرندگان در جمعه بازار به یک فرهنگ تبدیل شده است، افزود: متقاضی خرید پرندگان در این شهرستان وجوددارد و تازمانی که خریدار وجود دارد برخورد با فروشندگان بسیار مشکل است.

وی با بیان اینکه اقتصاد برخی فروشندگان ازطریق خرید وفروش پرندگان است ،گفت : اگر موفقیت صددرصدی درخصوص جمع آوری عرضه پرندگان در جمعه بازار نشده است به این دلیل بوده که این خرید وفروش به یک فرهنگ تبدیل شده ودرروزهای پایانی سال این عرضهها بیشتر خواهدشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها