بهمن زرین‌پور، کارگردانی که عطر گل یاس را با قلم خود نوشت و کارگردانی کرد، حالا بیشتر از یک سالی است که در میان‌مان نیست. زرین‌پور سال 1320 در کرمانشاه به دنیا آمد، فعالیت سینمایی‌اش را با بازی در فیلم «فدایی» به کارگردانی رضا علامه‌زاده در سال 1351 آغاز و هم در سینما و هم تلویزیون، بازیگری، نویسندگی و کارگردانی را تجربه کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۴۲

سایه همسایه، گالشهای مادربزرگ، عطر گل یاس، آوای فاخته، زیر گنبد کبود و هتل پیادهرو از جمله آثاری هستند که زرینپور در طول سالهای مختلف فعالیتش در تلویزیون نوشت و کارگردانی کرد. مجموعههایی که همه درونمایه خانوادگی، ملموس و اجتماعی داشتند و تصویری درست از روابط میان خانوادهها و مواردی چون لزوم مشورت و همفکری را نمایش میدادند. مینا جعفرزاده، همسر زرینپور نیز در شماری از آثار و مجموعههای او ایفای نقش کرده است.

این کارگردان در 17 تیر سال 1395 بر اثر بیماری ریوی در 75 سالگی از دنیا رفت.

داوود رشیدی هم که نقش یکی از برادران را در مجموعه عطر گل یاس ایفا میکرد، بازیگری است که نیازی به معرفی ندارد.

آقای مفتش ششانگشتی تلویزیون با ایفای نقشهای گوناگونش در خاطر مخاطبان به یاد مانده و تصویری درخشان از خود در تئاتر، سینما و تلویزیون به جا گذاشته است. فعالیتهای مختلف رشیدی باعث شد او بتواند درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کند. هزاردستان، کوچک جنگلی، گرگها، عطر گل یاس، گل پامچال و بازگشت پرستوها از جمله مجموعههای ماندگار این بازیگر فقید در عالم تلویزیون است. او هم به فاصله کمی از بهمن زرینپور، در 5 شهریور 1395 به دلیل سکته قلبی چشم از جهان فرو بست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها