ساکنان باکو، آش مخصوصی دارند که عطر و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد و به سلیقه ما نیز نزدیک است.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۶۲

در یکی از این شب‌های سرد زمستانی آش کلم به سبک مردمان جمهوری آذربایجان بپزید و نوش جان کنید.

مواد لازم برای 5 نفر:

کلم برگ خرد شده: یک عدد / برنج نیم‌دانه خیس شده: یک‌دوم پیمانه / بلغور جوی خیس شده: یک پیمانه / نخود خیس‌شده: یک پیمانه / لوبیا سفید خیس شده: یک پیمانه/ هویج نگینی خردشده: 4 عدد / پیاز بزرگ نگینی خردشده: یک عدد / رشته آش: 150 گرم / سبزی آش: یک کیلوگرم /ترخون خردشده: 150 گرم / فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم / کشک: به میزان لازم / سیرداغ، پیازداغ و نعناداغ: به میزان لازم / روغن مایع: به میزان لازم

پیاز را خرد کرده، درون تابه‌ای ریخته و همراه با روغن مایع تفت دهید تا طلایی رنگ شود. سپس نخود، لوبیا سفید و فلفل سیاه را به آن افزوده و کمی تفت دهید. بعد مقدار دو لیوان آب به مواد بیفزایید و روی حرارت بگذارید تا نخود و لوبیا نیم پز شود.

کمی بعد، هویج را به مواد افزوده و هم بزنید. در این مرحله برنج، بلغور، سبزی آش (اسفناج، گشنیز، جعفری، تره)، ترخون و کلم خرد شده را به آن بیفزاید و بگذارید تا نخود و لوبیا کاملا پخته و برنج و بلغور لعاب بیندازد. رشته آش را خرد کرده به آش اضافه کنید و بگذارید تا جا بیفتد. سپس نمک آن را اندازه کنید. پس از جا افتادن کامل آش را درون ظرفی بریزید و با سیرداغ، پیازداغ و نعناداغ تزیین کرده و سرو کنید.

ریزوتوی قارچ و بیکن(ایتالیا)

ریزوتو نوعی غذای ایتالیایی است که مواد اصلی آن شامل برنج و خامه است که با مواد دیگری ترکیب می‌‌شوند.

مواد لازم برای4 نفر:

اسفناج ریز: 30 گرم / برنج: 3 پیمانه / قارچ خردشده: 150 گرم / بیکن خردشده: 4 ورقه / آب مرغ: 2 لیوان / پنیر پارمزان رنده شده: یک‌دوم پیمانه / کره: 20 گرم / نمک دریا و فلفل سیاه: به مقدار لازم / روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری / سیر له شده: یک حبه

فر را با دمای 180 درجه گرم کنید. روغن را در تابه روی حرارت قراردهید. سیر، قارچ و بیکن را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا سرخ شوند. برنج و آب مرغ را روی موادتان بریزید و هم بزنید. روی ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید و نیم ساعت در فر با دمای 180 درجه قرار دهید تا بپزد و بیشتر آب مرغ جذب برنج شده و برنج نرم شود. پس از پخت کامل، اسفناج، پنیر پارمزان، کره و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده مخلوط کنید و سرو کنید.

خوراک پای پیاز لنکستر (انگلیسی)

در زمان قدیم این خوراک سنتی انگلیسی در روستاها تهیه می‌شد و به عنوان غذایی انرژی بخش توسط دهقانان مصرف می‌شد.

مواد لازم برای 5 نفر:

گوشت چرخ کرده: 500 گرم / تخم‌مرغ: یک عدد بزرگ / شیر: نصف لیوان / پیاز متوسط: 3عدد / هویج: 2عدد / کرفس: 2 شاخه / رزماری: 2شاخه / برگ بو: 2عدد / خردل: یک قاشق چایخوری/ آرد: 2 قاشق چایخوری / عصاره گوشت بره: یک عدد / خمیر هزارلا:
500 گرم/ روغن زیتون، فلفل و نمک:
به میزان لازم

پیازتان را شسته و خرد کنید. هویج را حلقه‌حلقه و کرفس را خرد کنید. برگ‌های رزماری را از شاخه جدا کرده و ببرید و با سبزیجات خرد شده‌تان مخلوط کنید و بعد برگ بو را به آن اضافه کنید. یک تابه بزرگ را روی حرارت قرار دهید و روغن زیتون درون آن بریزید و بعد سبزی‌های خرد شده را داخل تابه بریزید و نمک و فلفل بزنید و گوشت چرخ کرده را بعد از این که پیازها کاملا طلایی شد اضافه کرده و به آن خردل، کمی آرد و عصاره گوشت بره بیفزایید. یک لیوان آب جوش بریزید تا عصاره در آب حل شود. در ظرف را گذاشته و نیم ساعتی بپزد.

در یک کاسه نسوز روغن زیتون را با قلم مو بمالید. فر را با 180 درجه سانتی گراد داغ کنید.

خمیر هزارلا را ده دقیقه قبل از آماده شدن از فریزر در آورید. روی یک تخته چوبی آرد بپاشید و خمیر را در کاسه بیندازید و کاملا به دیواره‌های کاسه بچسبانید. درون کاسه را با مواد آماده شده پر کرده و با خمیر روی موادتان را بپوشانید. سپس لبه‌های خمیر را با چنگال شیار دهید. با یک قلم مو زرده تخم مرغ را روی قسمت درونی خمیر بمالید و کمی شیر روی آن بریزید و در پنجره پایینی فر 180 درجه‌ای به مدت 40 دقیقه قرار دهید. پس از طلایی شدن خمیر، آن را در آورده و برش دهید
و سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها