عملیات بزرگ مصر در صحرای سینا

سرهنگ «تامر الرفاعی» سخنگوی نیروهای مسلح مصر دیروز اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور عملیات همه جانبه و گسترده‌ای را برای نابود کردن عناصر گروه‌های تروریستی آغاز کرده است. به گزارش ایرنا، سخنگوی نیروهای مسلح مصر در بیانیه شماره یک خود گفت هدف از این عملیات پاکسازی مناطق مختلف از لوث وجود عناصر تروریستی و ریشه‌کنی تروریسم در مصر است.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۷۰

در بیانیه نیروهای مسلح مصر که در صفحه رسمی فیسبوک آن منتشر شده، آمده است، این عملیات بنا بر دستور رئیسجمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با تروریستها و عملیات آنها با همکاری نهادهای مختلف انجام میشود. بر اساس این بیانیه، از صبح روز جمعه نیروهای مسلح مصری عملیات فراگیر و گستردهای برای مقابله با عناصر و گروههای تروریستی در شمال و مرکز سینا و مناطق دیگر در دلتای مصر و همچنین منطقه بیابانی ظهیر واقع در غرب نیل آغاز کردهاند و علاوه بر این، نیروهای مسلح این کشور، تمرینها و مانورهای آموزشی و عملیاتی دیگری در نقاط راهبردی دیگر برای کنترل بیشتر در گذرگاههای مرزی این کشور انجام میدهند.

سخنگوی نیروهای مسلح مصر از مردم این کشور خواست با نیروهای مبارزه با تروریسم کمال همکاری را داشته باشند و در صورت مشاهده عناصر تروریستی که امنیت و ثبات این کشور را تهدید میکنند، فورا به نیروهای دولتی اطلاع دهند. این عملیات با همکاری و هماهنگی نیروهای ارتش و پلیس به اجرا درآمده است و مقامهای مصری دستور آمادهباش کامل به نیروهای مسلح را صادر کردهاند.

پایگاه خبری عربی 21، یک ماه پیش اعلام کرد در سال 2017 میلادی 630 نظامی و غیرنظامی در حملات تروریستی در مناطق مختلف مصر جان خود را از دست دادند. بر اساس اعلام این پایگاه خبری، طی سال 2017 میلادی، 400 غیر نظامی،152نیروی پلیس و 78 نیروی ارتش بر اثر 48 حمله تروریستی کشته شدند که منطقه سینا با30 عملیات تروریستی و 500کشته، رتبه نخست را درخصوص شمار تلفات حملات تروریستی در مصر داشته است . در همین باره شبکه الجزیره از حملات هوایی و توپخانهای ارتش مصر به مناطق جنوب الشیخ زوید و غرب رفح خبر داد. همزمان با آغاز این حملات، اینترنت و تلفن برخی مناطق در شمال و مرکز سینا قطع شد. مصر سالهاست از فعالیتهای تروریستی رنج میبرد. اقدامات ارتش و نیروهای امنیتی این کشور تاکنون نتوانسته است به کلی تروریسم را در مصر ریشهکن کند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها