یک عکس، یک متن

قهرمان ملی روس‌ها

رومان فیلیپوف، خلبان اوکراینی تبار که پس از الحاق کریمه به روسیه به ارتش این کشور ملحق شد و سوگند وفاداری یاد کرد، یکی از بهترین خلبان‌های نیروی هوافضای روسیه در جنگ با تروریست‌ها در سوریه بود که بعد از مرگ به قهرمان ملی روس‌ها تبدیل شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۲۲

به گزارش ایرنا، براساس فیلمی که توسط گروهی از تروریستهای گروه جبهه النصره منتشر شده، او در آخرین لحظات درگیری و زمانی که دورش حلقه زده بودند، نارنجک دستی خود را منفجر میکند و علاوه بر مرگ خویش، سبب کشته شدن تعدادی از آنان میشود. شبکه دوم روسیه اعلام کرد، وی اول با تروریستها به تبادل آتش پرداخت و موفق شد دو نفر را از پا درآورد، اما پس از تنگتر شدن حلقه محاصره و در حالی که تروریستها به او در پشت تخته سنگ بزرگی نزدیک شده و به دنبال اسیر کردنش بودند، او با گفتن عبارت «این هم به خاطر جوانان کشته شده ما» ضامن نارنجک خود را آزاد کرده است.

سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه به ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرده است این خلبان را به عنوان قهرمان ملی روسیه معرفی کند.

اخراج بی رحمانه آفریقاییها

رژیم صهیونیستی پس از رای دیوان عالی این رژیم در ماه آگوست 2017 تصمیم به اخراج مهاجران آفریقایی گرفتهاست.

به گزارش فرارو، بر این اساس عالیترین مرجع قضایی این رژیم به دولت اجازه داد تا پناهجویان اهل اریتره و سودان را پس از موافقت با رواندا به این کشور آفریقایی بفرستد.

رسانههای اسرائیل نیز اعلام کردهاند حکم بازگرداندن 40 هزار پناهجو که بیشتر آنها شهروندان اریتره و سودان هستند، صادر شدهاست. براساس برنامه اخراج مهاجران، در صورتی که پناهجویان تا پایان مارس 2018 یعنی حدود 90 روز دیگر از اسرائیل خارج نشوند، به زندان میافتند.

اعتراض به این برنامه نیز از سوی مهاجران آغاز شده است.طرح بازگرداندن پناهجویان آفریقایی از اسرائیل با مخالفت شدید مردم، یهودیان آمریکا و حتی بازماندگان هولوکاست مواجه شده است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز این برنامه جنجالی را مغایر با مقررات بینالمللی خوانده است.

زشتترین شهر جهان

یکی از شهرهای بلژیک که طی ده سال گذشته عنوان «زشتترین شهر جهان» را یدک میکشید در تلاش برای حذف این عنوان است.

به گزارش ایران آنلاین، «شارلروآ» شهری از توابع والوون در بلژیک است که از ده سال گذشته، عنوان زشتترین شهر جهان را یدک میکشد. زشتی این شهر علاوه بر جذب گردشگران کنجکاو، سرمایهگذاران ثروتمند را به کمربند زنگ زده اروپای شمالی میکشاند. در سال 2008، یک روزنامه هلندی نظرسنجی در خصوص زشتترین شهر اروپا را منتشر کرد. بسیاری از شرکت کنندگان در این نظرسنجی شهر شارلروآ در بلژیک را زشتترین شهر جهان معرفی کردند. پایگاههای رتبه سنجی نیز به تبعیت از نظرسنجی روزنامه هلندی، عنوان زشتترین شهر جهان را به شارلروآ دادند حتی برخی از روزنامههای انگلیسی این شهر را افسرده کننده معرفی کردند که از قابلیتهای لازم برای برگزاری اجلاس گروه 20 مناسب نیست. این گزارش موجب شد شارلروآ،رسما به عنوان زشتترین شهر نه تنها در اروپا بلکه در جهان معرفی شود.

رونمایی از بوئینگ خاص

بتازگی یک شرکت آمریکایی هواپیمایی ساخته که قابلیت پیمایش 7130 کیلومتر و حمل 172 مسافر را دارد.

به گزارش مهر، این هواپیمای دو موتوره که از سال 2019 میلادی فعالیت خود را آغاز میکند تا چند هفته دیگر آزمایشهای کنترل سیستم و موتور را انجام میدهد. MAX7 سومین هواپیما از خانواده 737 MAX است که با توجه به نسخه قبلی یعنی MAX8 ساخته شده است. قرار است این وسیله نقلیه هوایی جایگزین بویینگ 700-737 شود و با ایرباس A319neo رقابت کند.

این هواپیما دو ردیف صندلی بیشتر دارد و به همین دلیل میتواند 172 مسافر را جا به جا کند. دو موتور قدرتمند 1B -LEAPساخته شرکت
CFM International است که قابلیت پیمایش 7130 کیلومتر را دارد و در مقایسه با 700-737 حدود 18 درصد بیشتر در مصرف سوخت صرفه جویی میکند. بالهای این هواپیما دوباره طرحی شدهاند. همچنین اسکلت آن تقویت و اصلاحاتی در فضای داخلی انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها