رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: واردات کالاهای اساسی از جمله برنج تاکنون با ارز مبادله‌ای انجام می‌شده و تا امروز هم تأکید کارگروه تنظیم بازار همین بوده است.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۰۵

اظهارنظر این مقام مسئول در حالی است که واردکنندگان میگویند بانک مرکزی ارز مبادلهای برای واردات برنج تخصیص نداده و به همین دلیل، آنها برنج خارجی را با ارز آزاد وارد میکنند که سبب گران شدن آن شده است.مجتبی خسروتاج به فارس گفت: از سه سال گذشته با هدف تأمین منابع مورد نیاز برای واردات کالا با ارز صادراتی، بتدریج برای کالاهای ساختهشده (تولید داخل) ارز مبادلهای قطع و در مقابل ارز صادراتی (ارز متقاضی) اختصاص یافت. به طوری که در حال حاضر حدود 70 درصد اقلام وارداتی کشور با این ارز وارد میشود البته از نظر ارزشی شاید حدود 50 درصد باشد.

ارز تخصیصی به واردات برنج تغییر نکرده و مبادلهای است

علیآبادی فراهانی، رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت هم در این رابطه به فارس گفت: برای واردات برنج از ابتدای بهمن با اختصاص ارز مبادلهای ثبت سفارش شروع شده و کارگروه تنظیم بازار نیز برای واردات برنج با ارز مبادلهای موافقت کرده است. وی افزود: قبلا هم ارز تخصیصی واردات برنج، ارز مبادلهای بوده و اکنون هم مبادلهای است و هیچ تغییری نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها