سردار سلیمانی با اشاره به پیروزی‌های محور مقاومت:

جهان نفس کشید

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تاکید بر این که با پیروزی محور مقاومت بر گروه‌های تروریستی و تکفیری، جهان نفس کشید گفت: این پیروزی از لحاظ انسانی قابل قیمت‌گذاری نیست.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۲۵

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سخنانی در هجدهمین نشست عمومی «بصیرت؛ یادبود سومین سالگرد عروج آسمانی شهید مدافع حرم مهدی نوروزی» تأکید کرد: ما در بُعد بیرونی مقتدریم و همه توطئههای دشمنان را شکست دادهایم و به لطف خداوند شکست میدهیم. امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری وسعت یافته است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با گرامیداشت سالگرد عملیات کربلای 5، این عملیات را یکی از حساسترین و سختترین عملیات دوران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: در این عملیات در هر متر برای دفاع از کشور شهید دادیم.

وی با اشاره به آتش زدن پرچم کشورمان در اغتشاشات اخیر افزود: من وقتی صحنه نابخردانه آن نادان در آتشزدن پرچم ایران را دیدم، خیلی دلم سوخت. گفتم ای کاش بهجای پرچم، من را (نه تصویر من را بلکه خودم را ) ده بار آتش میزدند؛ چرا که ما برای سرافرازی این پرچم در هر قلهای ده شهید دادهایم. فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان این که دفاع مقدس مکمل انقلاب بود، تصریح کرد: جنگ تحمیلی موجب شد تحول عظیمی در صحنه مقاومت ایجاد شود که نمونه آن همین جنگ متحیرکنندهای است که شکست در آن میتوانست تاریخ منطقه و مسیر دنیا را عوض کند و در زمره خطرناکترین حوادث بود. سلیمانی افزود: در این حادثه، گروههای تکفیری چه با نام داعش و چه بانامهای دیگر، ترسناکتر از هر گروه دیگری ظاهر شدند. آنها نزدیک به 7000 انتحاری در درون خود داشتند. آنها انتحاری اعتقادی بودند.

وی با بیان این که تمام دنیا مدیون پیروزی فرزندان این ملت و پیروزی تشیع بر جریان تکفیریهاست، به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: در عملیات بدر حتی از رودخانه دجله هم عبور کردیم و شهید باکری در آن طرف دجله شهید شد؛ فکر میکردم اگر جنگ با این سرعت به پیروزی تبدیل میشد، چه اتفاقی میافتاد؟ من میگویم اگر خداوند ما را در کربلای 5 به بغداد میرساند ممکن بود مانند دادن یک تکه گوشت به دست طفلی باشد که او را خفه میکند؛ اما خداوند وقتی به ما این پیروزی را عنایت فرمود که امکان هضم آن را داشتیم.

رهبر انقلاب نقش محوری در پیروزیهای اخیر داشتند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به موضوع اقتدار نظام در ابعاد بیرونی و داخلی گفت: اقتدار نظام در بعد بیرونی به بهترین وجه محقق شده است؛ امروز ما بسیاری از توطئههای دشمنان را به سبب رهبری حکیمانه رهبرمان شکست دادهایم و من باید تأکید کنم که دلیل حقیقی این پیروزیها و آن چیزی که نقش محوری و اساسی در این پیروزیها داشت بدون گفتارهای تشریفاتی، رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب بود.

وی گفت: ما بهخاطر یک جریان به فلسطین کمک نمیکنیم بلکه حمایت ما از مردم فلسطین به سبب انجام وظیفه دینی و انقلابی و مقابله با رژیم صهیونیستی است.

سردار سلیمانی با بیان این که پیروزی محور مقاومت بر جریانات تروریستی تکفیری در عراق و سوریه هم برای همه مردم جهان و منطقه و هم برای مردم خودمان بود، عنوان کرد: اگر آن فداکاریها نمیشد، امروز در خیابانهای ما چه اتفاقاتی میافتاد؟در هر حال خداوند ما را پیروز گرداند.

باید از خودمان عبور کنیم

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به بعد اقتدار داخلی نظام که دارای وجوه متعددی است، اظهار کرد: برای جلوهگر شدن اقتدار داخلی نظام نیاز به تلاش و مجاهدت و فداکاری و وقف عمر است؛ اگر میخواهیم در این ساختار اثرگذار شویم باید از خودمان عبور کنیم؛ اگر عبور کردیم مانند شهدا میشویم. وی تصریح کرد: اگر از من تعریف کردند و گفتند «مالکاشتر» و من باورم شد؛ سقوط میکنم؛ اما اگر در درون خودم ذلیل شدم خداوند مرا بزرگ میگرداند.

سردار سلیمانی افزود: بنابراین برای ارتقای نظام باید عمرمان را وقف کنیم و چنانچه عمرمان را وقف کردیم دیگر غافل نمیشویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها